Corona in de evenementenbranche; van bedreiging naar kans!

Wat betekende de lockdown voor jouw bedrijf?

 Vanaf het moment dat de lockdown een feit was, was het niet meer mogelijk om publieksevenementen als beurzen, markten, sportevenementen en festivals te organiseren. De core business van mijn bedrijf viel dus in één klap weg.. Na twee dagen piekeren kwam de ondernemer in mij naar boven. Ik zag Corona in eerste instantie als een bedreiging voor mijn voortbestaan. Toch begreep ik ook al snel dat ik het ook om kon draaien en het als een kans te zien. Voor dat laatste heb ik gekozen.

 Door die mindset en de hoeveel tijd die ik ineens tot mijn beschikking had, kon ik anders naar de situatie kijken en ‘out of the box’ denken. Door mee te doen aan verschillende challenges, online bootcamps en webinars, ontstond er een nieuw idee hoe ik verder kon. Kijk, events zullen er altijd zijn. En als gevolg van de enorme impact van Corona op mijn branche ontstaat er ook weer ruimte voor nieuwkomers. Veel bedrijven zijn nu gestopt of hebben hun koers verlegd. Met mijn bedrijf bied ik een enorme ervaring aan om nieuwkomers te helpen met het opzetten en organiseren van een event. Ik heb daarvoor een online community opgezet waarin van A tot Z wordt uitgelegd hoe men een evenement kan organiseren en wat daar allemaal bij komt kijken. Mijn ervaring van 15 jaar komt hier samen en ten goede aan anderen. Met een nieuwe naam: Eventerz.

Wat had je nodig/welke vraag had je?

Het idee voor deze nieuwe dienstverlening was er en ook aan de content werd al hard gewerkt. Maar het succesvol in de markt zetten van een nieuwe dienst is ontzettend belangrijk. Een nieuw concept kun je maar één keer goed neerzetten. Je wilt ervoor voor zorgen dat datgene wat je hebt bedacht ook aanslaat bij de doelgroep. Ik had daarom behoefte aan het sparren met een ervaren ondernemer die op een andere, frisse manier kijkt naar mijn dienstverlening en ook specifieke ervaring heeft in het inzetten en beheren van communities. Daar was ik naar op zoek en gelukkig vond ik dat bij Perron ZZP.

Wat heeft het ‘aanschuiven’ bij Perron ZZP je opgeleverd?

De sparsessies met Henriëtte Veenstra van Perron ZZP hebben bijgedragen aan het concretiseren van de online community Eventerz. Aan de orde kwamen het samenstellen van de klantpersona’s, het plan voor het vermarkten, de kosten-baten analyse, het samenstellen van de modules en de membership pakketten. De sparsessies hebben gezorgd voor een kritische blik, nieuwe inzichten en hebben er ook aan bijgedragen dat alles in een stroomversnelling is gekomen. Het hele proces verliep  soepel door de gerichte vragen die werden gesteld en de opdrachten die ik na elke sessie mee naar huis kreeg. De resultaten van de (thuis) opdrachten vormden steeds de basis voor de volgende sessie. Hierdoor was het een helder proces en was alles maatwerk, afgestemd op wat ik nodig had om Eventerz goed neer te zetten.

 

Auteur: Henriëtte Veenstra
Gepubliceerd op: maandag 20 september 2021

Trackback link

Nog geen reacties

Wees de eerste die reageert!