#belscript

Voorkom door een bel script nodeloos tijdsverlies, frustratie en verkwisting van geld bij bellen naar klanten. Hoe je dat effectief aanpakt, ontdek je hier...

Wat mij (Lees verder) opvalt bij het analyseren van 1000-den telefonische verkoopgesprekken is dat de klant het gevoel krijgt direct te moeten tekenen voor een zakelijke dienst. De dienstverlener denkt dat de klant van de hoed en de rand weet. In is voor actie.

Dat kan slimmer.

✔ Gebruik C.I.A. methode.
Eerst vriendelijk contact, dan interactie en vervolgens de verkoop actie.

✔ Hanteer K.I.S.S.
Hou het eenvoudig. Maak het visueel en weet dat je slechts 300 seconden hebt je zakelijke diensten in de spotlight te zetten.

✔ Gebruik spiekbriefje (lees bel script)
Een persoonlijk bel script zorgt dat je koers houdt. Je weet in te spelen op tegenargumenten en ontdekt of de klant heeft behoefte aan je diensten.

✔ Wees een marathonloper
Het bellen naar klanten vereist uithoudingsvermogen en meters maken zoals een marathonloper. Je komt jezelf een aantal keren tegen. Het is doorgaan ook na de 4e, 5e of 6e keer nee.

Weet dat de meeste dienstverleners afhaken na de 2e nee.

Daar liggen je kansen.

Meer items ontdek je bij: https://devries-adviesentraining.com/verkoop-meer-zakelijke-diensten-door-persoonlijk-bel-script/

#belscript #ondernemerschap #zakelijkediensten

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.

Was is jouw ervaring?

Door een bel script ontdek je of een telefoongesprek met een klant tijdsverspilling is OF werk gaat opleveren

Kies uit 1 van de (Lees verder) 2 methoden:

1. Een bel script is lariekoek. Je wilt niet als een call center overkomen. Je ontdekt vanzelf of klanten zaken met je willen doen.

2. Door een bel script heb je houvast. Hou je de rode draad van het gesprek in de gaten. Ben je flexibel en gespitst op klanten die eventueel zaken met je willen doen.

☞ Ben jij voorstander van methode 1 of van methode 2

☞ Geef een comment.

Delen of taggen van dit bericht? Graag.

#belscript #klantenwerving

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.
Richard ST De Vries
Comment hidden. Show this comment
Richard ST De Vries Twijfel je aan het nut van een bel script? Ontdek de mogelijke waarde van een bel script bij https://devries-adviesentraining.com/overwin-telefoonangst-door-deze-12-adviezen-zodat-je-klanten-gaat-bellen-en-afspraken-gaat-maken/ 'Door een eigenwijze bel script ontdek je of telefoongesprekken met klanten tijdsverspilling is of werk gaat opleveren'

Wel of geen bel script bij telefonische verkoopgesprekken?

Wat denk jij?

1.
Behoor je tot de groep die spontaan een telefonisch verkoopgesprek start en belt (Lees verder) onder het motto "het komt zoals het komt. Je moet niets forceren en een leuk menselijk gesprek hebben"

2.
Of behoor je tot de groep die van mening is dat het falen in de voorbereiding, de voorbereiding van het falen is. Een bel script hoort erbij en geeft je zekerheid in het telefoongesprek.

Zet je reactie in de comment en geef aan of je de mening deelt van:
- > groep 1
- > groep 2

#belscript #doen #nooitdoen

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.

Hoe overtuig ik twijfelende klanten dat een afspraak over mijn diensten nuttig is? Een vraag die ik vaak te horen krijg van zakelijke dienstverleners. Hoe (Lees verder) zorg je dat een plezierig telefoongesprek afspraken oplevert.

Veel gehoord zijn de opmerkingen “stuur je voorstel maar op de mail. Je hoort van mij” of “een mooie dienst maar ik moet nog even overleggen”.

Dat lijkt een begin van een zinvolle dialoog na het telefoongesprek. De praktijk is een stuk weerbarstiger.

Vaak is dat het begin van het einde. De klant laat niets meer van zich horen. En een terug bel afspraak eindigt bij de voicemail.

Dat wekt frustraties op en de overtuiging dat telefonische verkoopgesprekken geen effect hebben. Te gauw wordt dan de handdoek in de ring gegooid.

Feit is dat hoe enthousiast de klant ook klinkt en zegt te zijn er van alles kan mis gaan. Dat is een wetmatigheid waar je slim op kan inspelen.

Weet dat je niet iedereen echt gaat interesseren voor je diensten. Daar zijn legio verklaringen voor te vinden. Richt je op klanten die interesse en de bereidheid actie hebben je diensten te kopen.

Door een bel script krijg een goede indicatie of de klant echt interesse heeft. Dat is effectief aan de weg timmeren. Dat levert afspraken op.

#klantenwerving #belscript

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.

Waarschuwing: Voorkom deze klassieke fout bij bel acties. Breng zakelijke diensten kansrijk onder de aandacht

Het bellen naar potentiële klanten heeft een slecht imago. De algemene (Lees verder) opinie is dat het uit de tijd is omdat het niets oplevert.

Ontdek hoe je door het vermijden van de meest gemaakte fout je positief gaat onderscheiden van anderen.

Je kansen gaat benutten die anderen laten liggen. Je zakelijke diensten onder de aandacht komen van potentiële klanten.

Het bellen naar potentiële klanten zonder bel script is als schieten met een schot hagel op een groot veld. Je raakt altijd wel iets. Al is het maar de grond.

Deze aanpak zet weinig zoden aan de dijk. Het is verknoeien van tijd en van energie. Het resultaat is altijd weer een schamele oogst.
Het gevolg is dat datgene uitkomt wat je al dacht “zie je wel, bellen naar klanten levert helemaal niets op”.

Je motivatie zakt naar het vriespunt. Dat is jammer. Je mist daardoor onnodig kansen met potentiële klanten in gesprek te komen.

Ontdek hier de waarde van een bel script https://devries-adviesentraining.com/waarschuwing-voorkom-…/

#klantenwerving #belscript #zakelijke #diensten #training

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.