Weet jij als zakelijke dienstverlener welke 3 woorden altijd werken bij het bezwaar van de klant "te duur...". 3 woorden die de kans op een (Lees verder) deal gigantisch doen groeien.

Deze 3 woorden zijn "hoe bedoel je...?"

De voordelen van deze opmerking zijn:
# De bal teruggeven aan de klant en hij zo exact mogelijk aangeeft wat hij te duur vindt.
# Dat de klant zijn mening geeft over je dienst.
# Gericht gaan inspelen op de wensen van de klant.
# Door de LSDD methode (luisteren, samenvatten, doorvragen en doorpakken) dat je controleert of je de klant goed begrepen hebt.

Dat voorkomt peperdure misverstanden, eindeloze twistgesprekken en weinig geld verdienen.
In de kern draait het om de wensen van de klant. En door de woorden “hoe bedoel je … ” start het verkoopgesprek.

Je komt snel tot de kern en overbodige details worden achterwege gelaten. Je bereikt in minder tijd betere verkoopresultaten.

#verkoop #zakelijke #diensten
meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.
Richard ST De Vries - De Telefoontrainer
Comment hidden. Show this comment
Richard ST De Vries - De Telefoontrainer Bedankt voor de like Maurice Knevelman