#klantenwerving

Hoe overtuig ik twijfelende klanten dat een afspraak over mijn diensten nuttig is? Een vraag die ik vaak te horen krijg van zakelijke dienstverleners. Hoe (Lees verder) zorg je dat een plezierig telefoongesprek afspraken oplevert.

Veel gehoord zijn de opmerkingen “stuur je voorstel maar op de mail. Je hoort van mij” of “een mooie dienst maar ik moet nog even overleggen”.

Dat lijkt een begin van een zinvolle dialoog na het telefoongesprek. De praktijk is een stuk weerbarstiger.

Vaak is dat het begin van het einde. De klant laat niets meer van zich horen. En een terug bel afspraak eindigt bij de voicemail.

Dat wekt frustraties op en de overtuiging dat telefonische verkoopgesprekken geen effect hebben. Te gauw wordt dan de handdoek in de ring gegooid.

Feit is dat hoe enthousiast de klant ook klinkt en zegt te zijn er van alles kan mis gaan. Dat is een wetmatigheid waar je slim op kan inspelen.

Weet dat je niet iedereen echt gaat interesseren voor je diensten. Daar zijn legio verklaringen voor te vinden. Richt je op klanten die interesse en de bereidheid actie hebben je diensten te kopen.

Door een bel script krijg een goede indicatie of de klant echt interesse heeft. Dat is effectief aan de weg timmeren. Dat levert afspraken op.

#klantenwerving #belscript

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.

De fabels over het gebruiken van bel scrips zijn legio.
- Onpersoonlijk.
- Je moet spontaan bellen.
- Door een bel script klink je als een robot.

Stuk (Lees verder) voor stuk lariekoek.

Een bel script vormt de rots in de branding van telefoongesprekken met klanten.

Je hebt een houvast. Je gesprekken worden persoonlijk en zakelijk. Je komt sneller tot de ontdekking dat de klant behoefte heeft aan je zakelijke diensten.

Werk altijd met een bel script zodat je:
– Zonder schroom gewoon de telefoon pakt
– Niet gaat hakkelen als de andere kant iets onverwachts zegt
– weet hoe je het gesprek opbouwt naar de uiteindelijk verkoop en je klant gewoon ‘JA’ tegen je zegt

Je weet het: de beller is sneller.

En met een goed bel script ga je een stuk zekerder de telefoongesprekken met je klant in.

Wat geeft dat een heerlijk gevoel: je pakt gewoon de telefoon en gaat in gesprek. Het maakt niet uit wat je klant zegt of welke onverwachte wendingen het gesprek maakt: je pakt altijd eenvoudig de draad weer op.

Jij bent ‘in the lead’. Je werpt een blik in de spiegel en krult je mondhoeken omhoog. Je klant hoort die mooie glimlach in je stem. En jij weet dat je klant gek is als ie nee zou zeggen.
Maak de wereld een stukje mooier, samen met je klant.

#bel script #telefoonetiquette #klantenwerving

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.

Sta je voor de spannende, zenuwslopende uitdaging klanten te gaan of moeten bellen voor meer omzet?

Het is 1 van de activiteiten die slapeloze nachten en (Lees verder) eindeloos gedraal kunnen opleveren. Van uitstel komt vaak afstel. En te vaak wordt te gauw de handdoek in de ring gegooid.

Dat is jammer. Een slimme beller is sneller. Heeft Nederland onder handbereik met een schat aan kansen.

Om je in beweging te krijgen en te houden heb ik voor je:
– Ontvang 21 adviezen om slim klanten te werven door telefonische verkoop

– Na gratis strategiegesprek sta je niet met de mond vol tanden bij ‘lastige’ klanten

– Gebruik slimme manieren om via telefonisch contact meer omzet te halen

Het motiveert je niet te blijven hangen in het eindeloos lezen van e-mails en social media berichten. Te lang blijven hangen in de voorbereiding door het te lang blijven hangen op websites.

Klanten waarderen gesprekken op een professionele en persoonlijke manier.

Wil je weten hoe je slim klanten gaat werven door telefonische verkoop?

Klik hier https://devries-adviesentraining.com/klik-hier-ontdek-de-manier-van-slim-klanten-werven-van-telefonisch-contact-naar-meer-omzet/

Ontdek de manieren van telefonisch contact naar meer omzet.

#klantenwerving #adviezen #telefonische #verkoop #strategiegesprek

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.

Waarschuwing: Voorkom deze klassieke fout bij bel acties. Breng zakelijke diensten kansrijk onder de aandacht

Het bellen naar potentiële klanten heeft een slecht imago. De algemene (Lees verder) opinie is dat het uit de tijd is omdat het niets oplevert.

Ontdek hoe je door het vermijden van de meest gemaakte fout je positief gaat onderscheiden van anderen.

Je kansen gaat benutten die anderen laten liggen. Je zakelijke diensten onder de aandacht komen van potentiële klanten.

Het bellen naar potentiële klanten zonder bel script is als schieten met een schot hagel op een groot veld. Je raakt altijd wel iets. Al is het maar de grond.

Deze aanpak zet weinig zoden aan de dijk. Het is verknoeien van tijd en van energie. Het resultaat is altijd weer een schamele oogst.
Het gevolg is dat datgene uitkomt wat je al dacht “zie je wel, bellen naar klanten levert helemaal niets op”.

Je motivatie zakt naar het vriespunt. Dat is jammer. Je mist daardoor onnodig kansen met potentiële klanten in gesprek te komen.

Ontdek hier de waarde van een bel script https://devries-adviesentraining.com/waarschuwing-voorkom-…/

#klantenwerving #belscript #zakelijke #diensten #training

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.

Bellen naar (onbekende) klanten roept bij heel veel mensen angst op. Oftewel telefoonangst.

Het gevolg is uitstelgedrag en (commerciële) kansen blijven liggen.

Leer hoe deze angst te (Lees verder) overwinnen https://devries-adviesentraining.com/hoe-voorkom-je-telefoonangst-en-daarmee-uitstelgedrag/

Een beller is sneller. Heel Nederland onder handbereik.

#bellen #klantenwerving #telefoonangst #adviezen

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.