Hoe overtuig ik twijfelende klanten dat een afspraak over mijn diensten nuttig is? Een vraag die ik vaak te horen krijg van zakelijke dienstverleners. Hoe (Lees verder) zorg je dat een plezierig telefoongesprek afspraken oplevert.

Veel gehoord zijn de opmerkingen “stuur je voorstel maar op de mail. Je hoort van mij” of “een mooie dienst maar ik moet nog even overleggen”.

Dat lijkt een begin van een zinvolle dialoog na het telefoongesprek. De praktijk is een stuk weerbarstiger.

Vaak is dat het begin van het einde. De klant laat niets meer van zich horen. En een terug bel afspraak eindigt bij de voicemail.

Dat wekt frustraties op en de overtuiging dat telefonische verkoopgesprekken geen effect hebben. Te gauw wordt dan de handdoek in de ring gegooid.

Feit is dat hoe enthousiast de klant ook klinkt en zegt te zijn er van alles kan mis gaan. Dat is een wetmatigheid waar je slim op kan inspelen.

Weet dat je niet iedereen echt gaat interesseren voor je diensten. Daar zijn legio verklaringen voor te vinden. Richt je op klanten die interesse en de bereidheid actie hebben je diensten te kopen.

Door een bel script krijg een goede indicatie of de klant echt interesse heeft. Dat is effectief aan de weg timmeren. Dat levert afspraken op.

#klantenwerving #belscript

meld je aan of log in om dit bericht te liken of er op te reageren.