Bedrijfspagina’s

Zowel op LinkedIn als op Facebook heb je de mogelijkheid om een bedrijfspagina aan te maken. In deze blog ga ik in op de mogelijkheden en de voordelen van het hebben van een bedrijfspagina. Voor jou als ondernemer kan zo’n pagina je zichtbaarheid vergroten, kun je producten en diensten extra aandacht geven en ga zo maar door.

LinkedIn

Je hebt een persoonlijk profiel nodig op LinkedIn om een bedrijfspagina te kunnen aanmaken. Via LinkedIn krijg je zeer goede uitleg, stap voor stap, hoe je zo’n pagina aanmaakt. Ik ga in op de voordelen. Je kunt je eigen logo toevoegen. Jouw logo is dan zichtbaar in je persoonlijk profiel, bovenaan. Wanneer men op je bedrijfsnaam of op je logo klikt, komen ze terecht bij het onderdeel ‘Ervaring’ in je persoonlijk profiel. Wanneer men dan klikt op je logo, komen ze terecht op je bedrijfspagina.

Tijdens het bouwen van je bedrijfspagina, krijg je de mogelijkheid om drie hashtags toe te voegen. Wanneer je deze drie hashtags consequent gebruikt in je posts en men klikt op één van die hastags, komen ze ook uit op je bedrijfspagina. Heel handig.

Het interessante aan een bedrijfspagina op LinkedIn is, dat je ook showcasepagina’s kunt maken. Ze zijn gekoppeld aan je bedrijfspagina maar staan op zichzelf. Met deze pagina’s kun je producten en diensten onder de aandacht brengen aan verschillende doelgroepen. Je kunt je content hierop aanpassen.

Wie zijn nu je volgers? Per pagina heb je toegang tot statistieken die je daarover inzicht geven.
Ontdek wat er nog meer mogelijk is. Lees je in, overleg met andere ondernemers of wanneer het in je marketingplan past, maak een profiel aan. Gewoon doen!

Facebook

Ook hier geldt, je hebt een persoonlijk profiel nodig om een bedrijfspagina te kunnen aanmaken. Net als bij LinkedIn, Facebook geeft je ook uitleg. VrijdagOnline geeft ook duidelijk uitleg. Je kunt kiezen uit diverse templates. Ik heb gekozen voor template ‘diensten’ omdat dit het beste past bij mijn bedrijf. Daarom ziet mijn linkerbalk er zo uit. Vergeet ook niet, hoe meer volgers, hoe meer mogelijkheden. Dit ontdek ik nog elke dag.

Op je bedrijfspagina heb je geen ‘vrienden’ maar heb je volgers. Je kunt je vrienden uitnodigen om je bedrijfspagina te volgen. Dit kan ook gericht. Wil je je persoonlijke pagina op Facebook persoonlijk houden, dan kun je op diverse manieren volgers uitnodigen. Je kunt bijvoorbeeld vrienden vragen om mensen uit hun netwerk te vragen om je pagina te volgen. Mensen waarvan zij denken dat zij jouw pagina interessant vinden. Voordeel is zichtbaarheid.

Op Facebook zijn er diverse groepen waar je je bedrijf gratis kunt promoten. Onderzoek welke groepen voor jou van toegevoegde waarde zijn. Ook zijn er groepen waarin het not done is dat je je bedrijf promoot. Je mag daar wel kennis delen. Ook dit werk mee aan de zichtbaarheid van je bedrijf en jouw expertise.
Via statistieken kun je zien welke berichten goed gelezen worden. Door dit inzicht kun je je content aanpassen, aanvullen, enzovoort.

Je diensten en producten kun je ook onder de aandacht brengen. Per dienst/product geef je een korte omschrijving, prijzen kunnen weergegeven worden en ga zo maar door.

Ontdek ook hier de vele voordelen van een bedrijfspagina.

Let op!

Via de socials lees ik vaak berichten dat zowel Facebook als LinkedIn de persoonlijke posts voor laten gaan op de posts die je plaatst op je bedrijfspagina. Laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Zoals Barry Stevens altijd zei: vooral doorgaan. Blijf trouw aan je volgers.

Benieuwd

Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Deel ze gerust onder deze blog. Heb je vragen? Stel ze gerust.

Extra

Je hebt keuze uit een groot aantal LinkedIn experts die je ook verder kunnen helpen met je LinkedIn profiel, zowel persoonlijk als zakelijk. Ik ben heel bij dat de volgende experts in mijn netwerk zitten. Richard S.T. de Vries en Guy Strijbosch. Jouw vragen kun je ook aan hen stellen.

Auteur: Annatascha Udinga
Gepubliceerd op: zaterdag 15 augustus 2020

Nog geen reacties

Wees de eerste die reageert!