Waarom moet de klant jou hebben?

Waarom ben jij de meest aangewezen persoon?Als je een goed idee hebt, of je wilt je dromen concreet gaan realiseren, begin dan met deze vraag: waarom moet de klant jou hebben?De kans is heel erg groot dat je iets wilt gaan doen, dat ook al door anderen wordt gedaan. Bij 99% van de nieuwe bedrijven, diensten of producten gaat het niet om iets vernieuwends. Er zijn bijvoorbeeld al ontzettend veel interim managers, coaches en webdesigners, online winkels of klusbedrijven. Dus als jij bijvoorbeeld wil starten als coach, is dat is iets om je heel erg bewust van te zijn. Want als je op wilt vallen tussen al die anderen, zodat potentiële klanten in jou geïnteresseerd raken, dan moet je er goed over nadenken waar jij het verschil maakt.

Tip 1: Denk aan de dingen die je de tijd doen vergeten, die je energie geven. Hoeveel % van deze zaken of activiteiten komen terug in je werk? Wat energie geeft moet je meer gaan doen, wat energie kost minder.

Tip 2: Wie is jouw rolmodel? Bedenk tegen wie je opkijkt, wie je bewondert en noteer om welke persoonlijke eigenschappen het gaat. Vraag aan mensen die jou goed kennen wat zij in je bewonderen en kijk of er overeenkomsten zijn. Word je bewust van die eigenschappen bij alles wat je doet.

Tip 3: Welke eigenschappen, kennis of vaardigheden wil jij nog ontwikkelen? Schrijf ze op en ga bedenken wat nodig is om dat te doen en wie jou daarbij kan helpen. Neem daarvoor direct de eerste stappen en zoek eventueel mensen die je er verder bij kunnen helpen.

Tip 4: Wat wil jij écht verbeteren of veranderen in jouw markt? Visualiseer jouw stip op de horizon. Wat staat er over drie jaar? Wat is er dan veranderd, of welk probleem heb jij opgelost?

Auteur: Henriëtte Veenstra
Gepubliceerd op: donderdag 14 maart 2019

Trackback link

Nog geen reacties

Wees de eerste die reageert!