De 2 grootste website fouten (waardoor je minder aanvragen/klanten krijgt)

Ondernemers zijn continu op zoek naar meer website traffic… en terecht zou je zeggen. Want hoe meer mensen je naar je website trekt, des te groter de kans op een verkoop. Maar wat het bezoekers aantal ook is er lijken nooit genoeg verkopen uit voort te komen. Hoe komt dat eigenlijk en wat kan je eraan doen? Hier bespreek ik 2 website fouten die nog steeds veel voorkomen en (in mijn ogen) de grootste fouten…
Lees meer

Bevlogenheid leidt tot betere ondernemers

Bevlogenheid, wat een mooi woord! Het gaat over licht zijn, vliegen, beweging, energie. En er is niks zweverigs aan. Bevlogenheid heeft namelijk een positieve invloed op harde gegevens, zoals je omzet. Maar wat is het eigenlijk? En… is het te beïnvloeden? Bevlogenheid is de toestand waarin je je super vitaal voelt, helemaal opgaat in je werk en volledig bent toegewijd aan wat je op dat moment doet. Deze toestand maakt dat je graag een stapje…
Lees meer

5 Slimme tips om crowdsourcing te benutten voor je professionele groei.

Bijna 10 miljoen Nederlanders ‘zitten’ op social media. Een grote groep daarvan zijn zelfstandige professionals. Velen van hen benutten deze kanalen echter onvoldoende voor hun professionele ontwikkeling en groei. Het zou mooi zijn als we deze ondernemers zouden kunnen verleiden om van ‘zitten’ naar ‘bewegen’ te gaan. Het ‘zitten’ bestaat hoofdzakelijk uit zenden waar je mee bezig bent. En dit levert weinig op als je er echt op uit bent om te groeien in professionaliteit,…
Lees meer

Hoe steek jij boven je netwerk uit en blijf jij ‘top-of-mind’?

Hoe steek jij boven je netwerk uit en blijf jij ‘top-of-mind’? Als je zelf vast gelooft in waar jij voor staat, denk dan niet dat anderen geïnteresseerd zijn in wat je doet. Netwerken is een van de belangrijkste vaardigheden voor professionals om hun boodschap uit te dragen. Met als doel om waardevolle (klant)relaties aan te gaan. Maar toch is niet iedereen even vaardig in het netwerken, of heeft in de gaten welke ongeschreven spelregels er…
Lees meer

Laat online zien wie je werkelijk bent

online-profileren Online profileren, doe dat bewust Tegenwoordig profileren we ons steeds meer online. We zijn ons er vaak niet van bewust welk beeld wij daar van onszelf achterlaten. Daar staat tegenover dat we het allemaal belangrijk vinden om zo goed mogelijk gevonden te worden op Google. En we weten ook: de eerste indruk die de zoekresultaten geven bepalen het oordeel dat over je wordt geveld. Zonder dat jij je ervan bewust bent kunnen de zoekresultaten dus…
Lees meer

5 tips om zo efficiënt mogelijk je boekhouding op orde te krijgen

Te lang met je boekhouding bezig zijn, daar zit niemand op te wachten. Maar wat nou als dit karwei een stuk sneller kan? Dit kan wanneer je online je boekhouding doet. Met elektronisch kun je processen efficiënter laten verlopen door je zaken goed te ordenen en te registreren. Ook koppel je eenvoudig online programma’s aan elkaar, zodat je processen kunt automatiseren. Met deze 5 tips om zo efficiënt mogelijk je boekhouding op orde te krijgen,…
Lees meer

5 tips om jouw gat in de markt te ontdekken

gat-in-markt Wat is jouw toegevoegde waarde? Je hoeft gelukkig helemaal geen superinnovatieve hotshot-ondernemer te zijn om jouw gat in de markt te ontdekken. Maar hoe kom je er als ondernemer nou achter wat jou uniek maakt? Laten we wel wezen, vaak zijn ondernemers niet uniek in wat ze doen. Ze weten vaak ook niet in welke behoefte ze voorzien bij hun klant en in welke toevoegde waarde zich dat vertaalt. Waardecreatie heeft namelijk niet alleen te…
Lees meer

Tips voor het samenwerken met collega zzp’ers

Als zzp'er mis je soms het samenwerken met collega's. Je kunt echter ook samenwerken met collega-zzp'ers. Met gebruik van elkaars kennis kom je een stuk verder komen dan in je eentje. Maar hoe doe je dit zo goed mogelijk zonder dat je tegen problemen aan loopt? Hoofdkraan.nl, een platform voor zzp'ers, zet enkele tips op een rijtje. Waarom zou je samenwerken? Enkele voorbeelden: – Als zzp'er werk je vaak aan kleine opdrachten. Voor grote opdrachten…
Lees meer

Is jouw website veilig?

Is jouw website veilig? Dit kun je er aan doen! Als je een vraag stelt op een website, wil je dan dat iemand ongevraagd over je schouder kijkt en meeleest? Het ongevraagd kunnen meelezen heeft alles te maken met http/https. Over https hieronder meer, maar eerst naar twee belangrijke vragen over de veiligheid van je website. 1. Zijn de gegevens van mijn klant/mijzelf wel veilig? 2. Hoe weet ik of mijn website veilig is? De…
Lees meer

Haal meer uit je relatiebeheer!

haal meer uit relatiebeheer Veel bedrijven focussen zich met name op het werven van nieuwe klanten. Toch is het tevreden houden van huidige klanten minimaal net zo belangrijk. Zowel nieuwe klanten werven als huidige klanten tevreden houden, doe je met relatiebeheer. Goed relatiebeheer zorgt ervoor dat je je bestaande klanten niet alleen behoudt, maar ook meer omzet uit je bestaande klanten haalt. Soms is hier net zo veel groei te behalen als het werven van nieuwe klanten. En met…
Lees meer