Conversie optimalisatie

Online, zie link
Van 09:30 tot 16:30

Elke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Hoe zorg je voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr)? Wat kun je doen om beter in de behoeften van (potentiële) klanten te voorzien en hoe zorg je dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt?

Tijdens de training Conversie-optimalisatie leer je dat converteren geen trucje is, maar een structureel proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Je krijgt handvatten om elke fase effectief aan te pakken, gaat aan de slag met A/B-testing en leert je doelgroep beter begrijpen.

Resultaat
Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
Je weet de pijnpunten van je website bloot te leggen en aan te pakken
Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
Je ziet hoe je met Google Analytics data omzet naar inzichten en acties
Je kent verleidingstechnieken om bezoekers te beïnvloeden
Programma
Tijdens de training Conversie-optimalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing)
Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces
Prioriteren: met minder effort meer resultaat
Mobile
A/B-testing: hypothesen & testplannen
A/B-testing: analyseren en segment-analyses maken
Voor wie
De training is bedoeld voor iedereen die structureel meer rendement uit zijn of haar website wil halen. Denk aan: webshop-eigenaren, online marketeers, productmarketeers, communicatiespecialisten en uitgevers.

Wil je als niet-commerciële organisatie je website overzichtelijker, toegankelijker en effectiever maken? Kijk ook eens bij de training Usability & conversie.