Profilering van je bedrijf middels business model you – waardepropositie ontwerp

Online - inschrijven
Van 20:00 tot 21:00

Gratis aanbod voor zzp’ers

Dit aanbod is gericht op zzp’ers die zich (opnieuw) willen positioneren en profileren. De basis van dit aanbod is het Business Model YOU-concept. In een praktisch traject, ‘mastermind’ genoemd, maken de deelnemers kennis met de relevante aspecten om hun eigen business in kaart te brengen.

Werkvorm: mastermind

In de mastermind werk de deelnemers met gelijkgezinde collega’s in een open en ondersteunend leerklimaat. Er zijn drie ‘smaken’:
(1) Business Model You gericht op profilering
(2) Waardepropositie Ontwerp gericht op positionering
(3) Visie-missie-strategie gericht op consistentie in de aanpak

In het mastermind-traject worden uiteenlopende invalshoeken van het eigen business model, dan wel de waardepropositie of visie, missie en strategie besproken.. Dit traject omvat enkele bijeenkomsten binnen 1-2 maanden.
Iedereen krijgt duidelijke instructies om de mastermind-bijeenkomsten constructief en zelfgestuurd (zonder trainer of workshopleider) te kunnen organiseren. De deelnemers werken samen met de andere leden van de mastermind-groep in een trello-leeromgeving, waar de nodige instructies en materialen te vinden zijn. Deze leeromgeving omvat ook een functie voor videochat.

Na het mastermind-traject hebben de deelnemers

– hun eigen business model uitgewerkt
– of de waardepropositie bepaald
– of de uitgangspunten voor het business model en de waardepropositie bepaald

Ik elke geval is er een basis gelegd voor de marketingstrategie.

Voorlichting

Om dit aanbod toe te lichten en te helpen bij het vormen van mastermindgroepen vinden er 3 voorlichtingsbijeenkomsten – in de vorm van kenniscafé ’s – plaats:

Woensdag 3 februari, 20.00 – 21.00 Business Model You
Donderdag 11 februari, 20.00 – 21.00 Waardepropositie Ontwerp
Dinsdag 16 februari, 20.00 – 21.00 Visie-Missie-Strategie

3 februari 2020 Profilering middels Business Model You

Hoe breng je alle voor de profilering relevante aspecten van je bedrijf op 1 pagina in kaart? Je kunt hiervoor het Business Model You canvas gebruiken. In dit Kenniscafé krijg je een introductie in deze methode plus het aanbod om samen met mede-ondernemers een (gratis) mastermind-traject in te gaan.

11 februari 2020 Positioneren met een heldere waardepropositie

Hoe kun je jouw bedrijf middels een sterke waardepropositie positioneren? Hiervoor kun je gebruik maken van de methode ‘Waardepropositie ontwerp’ en de bijbehorende waardepropositie-kaart. In dit Kenniscafé krijg je een introductie in deze methode plus het aanbod om samen met mede-ondernemers een (gratis) mastermind-traject in te gaan.

16 februari 2020 Profilering middels Business Model You

Hoe kom je tot een overtuigende visie, missie en strategie voor jet bedrijf? Ook hiervoor is een model beschikbaar om op 1 pagina alles in kaart te kunnen brengen In dit Kenniscafé krijg je een introductie in deze methode plus het aanbod om samen met mede-ondernemers een (gratis) mastermind-traject in te gaan.