Workshop klantcommunicatie voor B2B Professionals

Stichting Nieuwe Erven, Heiligenbergerweg 144, 3816 AN Amersfoort
Van 16:00 tot 18:30

Workshop klantcommunicatie voor B2B Professionals: “Van contact naar het behalen van opdrachten…   Deze workshop is voor ondernemers en professionals die te maken hebben met klantcontact en die zich verder willen ontwikkelen. Anno 2019 zijn de kansen om nieuwe klanten te vinden, te binden en uit te bouwen zijn nog nooit zo groot geweest als nu. Daartegenover staat dat het voor klanten steeds moeilijker wordt om een keuze te maken in een woud van mogelijkheden. Door deze ontwikkelingen wordt het steeds moeilijker om de interesse te wekken van de klant. Hoe komt dat? Oriëntatie gebeurt steeds meer online en alles is vindbaar. Gemak dient de mens zodat het lijkt alsof alles zich online afspeelt. Dienstverleners en leveranciers binnen gelijksoortige segmenten verliezen hun onderscheidend vermogen en daardoor wordt service en klantgericht handelen steeds belangrijker. Op welke manier kun je je dan toch succesvol onderscheiden in de jungle van concurrenten en mogelijkheden? Het is niet complex, maar ook niet makkelijk. Realiseerbaar? Absoluut!

 

Het bepalen van waar je je klanten kan en gaat vinden is niet altijd even makkelijk. Maar zonder nieuwe klanten kan de business niet verder groeien, dat weet iedere professional. Dus zorg je dat je dagelijks in contact staat met mensen binnen bedrijven die behoren tot jouw doelgroep. Je ontmoet en spreekt ze op congressen, netwerkborrels en online. Maar…..  Spreek je wel de juiste mensen? En als je ze spreekt hoe realiseer je zo snel mogelijk een echte kans? Je eigen producten en diensten promoten kun je als professional waarschijnlijk goed maar hoe help je daarmee echt jouw klant met zijn uitdagingen. Waar liggen überhaupt de uitdagingen voor je klant? Hoe kan jouw product je klant helpen met het oplossen of realiseren van die uitdagingen? Hoe kun je je klant ontzorgen? Kortom: klantcommunicatie!

Hoe gaan we aan de slag?

Tijdens deze workshop ga an we heel praktisch aan de slag met de verschillende aspecten en vormen van klantcommunicatie. Onze experts in klantcommunicatie, Siemon en Martijn gaan in op hoe je als professional in contact komt met de juiste beslissers binnen bedrijven, maar ook hoe je deze personen door de verschillende communicatie stadia in het klantcontact proces leidt. Hoe help je je klant met het nemen van de juiste beslissing en zorg je dat je klant een ambassadeur wordt van jouw product of dienst. Als extra onderdeel laten we je zien hoe je bestaande leads kunt converteren.

 

PS: Uiteraard kunnen we alvast een connectie met je maken op Linkedin (Linkedin Kees Martijn of Siemon ) en kun je vragen te stellen. Jouw inbreng wordt zeer gewaardeerd en gaan we meenemen in de workshop.