Transitie manager FM

Functieomschrijving
Startdatum: 11-12-2017
Einddatum: 31-12-2018
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 36 
Sluitingsdatum: 29-11-2017 om 17:00 uur

Sinds 1 januari 2016  is het voorheen zelfstandige opleidingscentrum van de organisatie onderdeel geworden van de een overkoepelend orgaan. De bedrijfsvoering onderdelen van de academie zullen daarbij, conform de inrichting van de overige eenheden van de organisatie, deel gaan uitmaken van de landelijke organisatie. De Facilitaire Dienst van de academie zal daarbij onderdeel gaan worden van de Dienst FM welke op zijn beurt onderdeel is van het Dienstencentrum.

De afgelopen maanden is invulling gegeven aan de voorbereidende werkzaamheden die moeten leiden tot een succesvolle transitie eind Q2 2018. Door vertrek van de huidige transitiemanager is de organisatie met spoed op zoek naar een transitiemanager FM/PA.

Standplaats: Rotterdam / Apeldoorn

De transitie manager is verantwoordelijk voor:

– Realisatie van de inbedding van de FM functie van de PA in de Dienst FM bij de organisatie;
– Het geven van leiding aan de transitieorganisatie FM PA en het deelnemen aan alle overleggen;
– Het afstemmen tussen FM PDC en FM academie;
– Coördinatie van de uitvoering van de activiteiten zoals beschreven in de implementatieplannen per sector;
– Afstemming van communicatie en opleidingsactiviteiten;
– Bewaking van de planning en prioritering van de op te leveren producten;
– Legt verantwoording af aan stuurgroep inbedding Bedrijfsvoering PA;
– Stuurt de verschillende deelprojectleiders aan;
– Voert verantwoord risicomanagement;
– Voortgangsbewaking;
– Rapporteren;
– Portfoliomanagement;
– Programmaplanning;
– Prioritering projecten en op te leveren producten Risico- en issuemanagement;
– Regie verantwoordelijkheid voor de uitvoering van interne activiteiten bij de Academie;
– Aansturen van teams op afstand;
– Aansturing vanuit een niet-lijnfunctie maar vanuit een projectorganisatiestructuur.

Functie-eisen
– Aantoonbare recente (in de afgelopen 3 jaar) ervaring als projectmanager in FM domein.
– Aantoonbare recente (in de afgelopen 3 jaar) ervaring als consultant met grootschalige implementaties in complexe veranderprocessen.
– Aantoonbare en recente (in de afgelopen 3 jaar) ervaring met dominante FM applicaties zoals Planon.
– Aantoonbare en recente (in de afgelopen 3 jaar) ervaring binnen de politieorganisatie.
– Een afgeronde en geaccrediteerde WO-opleiding richting bedrijfskunde.
– In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met het bewaken van en bijsturen op de richtlijnen ten aanzien van kwaliteits- en risicomanagement voor projecten/programma’s.
– In de afgelopen 3 jaar aantoonbare ervaring met portfoliomanagement in een complexe bestuurlijke projectomgeving.
– Aantoonbare ervaring binnen de Politieacademie.

Bedrijfsomschrijving

Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook met kandidaten die open staan voor een tijdelijk loondienstverband op basis van gewerkte uren via onze payroll organisatie.

U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan. Als wij uw CV selecteren vragen wij altijd om meer informatie, vaak ook om referenties. Zorg ervoor dat u altijd 1 of 2 referenties gereed hebt.

Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat en een korte motivatie. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende, zeer specifieke, motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.

U kunt ons ook telefonisch bereiken via 033 – 204 8 204.

Geinteresseerd in deze opdracht? Log in of maak gratis een profiel aan om contact op te nemen met dit bedrijf.