Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingenEr zijn helaas geen aanbiedingen gevonden. Plaats nu zelf een aanbieding
Je hebt nog geen account
Om je meldingen te bekijken moet je een ikonderneemhet.nl account hebben. Registreer of log in om upgrade naar een premium account.
Meldingen sluiten
Ondernemers zijn continu op zoek naar meer website traffic… en terecht zou je zeggen. Want hoe meer mensen je naar je website trekt, des te groter de kans op een verkoop. Maar wat het bezoekers aantal ook is er lijken nooit genoeg verkopen uit voort te komen. Hoe komt dat eigenlijk en wat kan je eraan doen? Hier bespreek ik 2 website fouten die nog steeds veel voorkomen en (in mijn ogen) de grootste fouten zijn die je kan maken.
Opmerking vooraf:
Dit is een Repost afkomstig van Prowinst.nl.
Ik ga het in dit artikel niet hebben over het design van je website, waar je het beste de knopjes kan plaatsen of hoe je een website “beter” (lees; mooier) kan maken met allerlei vette technische snufjes.
Wat ik ga bespreken zijn 2 veel gemaakte fouten die DE GROOTSTE IMPACT HEBBEN OP HET RESULTAAT van je website.
De aanleiding voor dit artikel is een coachingcall van vorige week. Toen vroeg iemand me waarom hij geen leads binnen kreeg via zijn homepage en landingspagina. Ik had niet lang nodig om te zien wat er mis was, nadat ik het vertaalt had want de website is in het Frans (en mijn Frans is echt “terrible”).
Zijn homepage had 3 kolommen met deze 3 titels:
Afgezien van het feit dat de bezoekers die aangetrokken worden lang niet altijd tot de doelgroep behoren (wat tot op zekere hoogte vrij normaal is, maar dat is weer een ander verhaal), ligt het probleem bij de gedachtegang waarmee de website is opgezet.
Wat opvalt is dat ALLES over het bedrijf gaat en geschreven is vanuit zijn eigen perspectief.
Je bent vast weleens iemand tegen gekomen die je niet goed kent maar die maar over zichzelf blijft praten…
Veel bedrijven zijn zo online.
En daar zijn de meeste bezoekers snel klaar mee (terecht natuurlijk).
Wat de Canadese man van de coachingcall waarschijnlijk had gedaan is rondgekeken en de website van een (aardig groot) bedrijf als voorbeeld genomen.
Helaas zijn de meeste websites die je tegenkomt nog steeds op deze (ik, ik, ik) manier opgebouwd en vertellen ze voornamelijk:
enzovoorts.
Wat vaak vergeten wordt is dat je als onderneming bestaat om de problemen voor een bepaalde groep mensen op te lossen en/of in een bepaalde behoefte te voorzien. Maar dat past helemaal niet bij de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Want de waarheid is hard en het volgende is (zeker bij nieuwe bezoekers) het geval:
“Your customers don’t care about you, your products, or your services. They care about themselves.”
Deze quote lijkt misschien wat pessimistisch, maar de boodschap is niet dat je een slecht product verkoopt of geen interessante onderneming bent. Het betekent dat je meer moet doen dan alleen je product aanbieden en uitleggen waarom jij zo goed bent.
Het geheim is om niet te denken aan de waarde die jij als ondernemer uit een verkoop/transactie haalt, maar aan wat de klant eruit haalt. En om je producten en diensten te zien als een middel om het leven van je doelgroep te transformeren.
Het mooie is dat je vaak niets hoeft te veranderen aan je product of dienst. Het gaat om de boodschap en de manier waarop je communiceert dat je ze van hun huidige situatie naar de (voor hen) gewenste situatie brengt.
Om dit goed te kunnen doen zal je moeten begrijpen wat er omgaat in het hoofd van jouw potentiële klant.
De andere grote fout is dat websites vaak nog steeds worden gezien als online visitekaartjes (ja echt… nog steeds ☹ ). Dit heeft dus grotendeels ook te maken met de “ik, ik, ik manier van denken” en de manier waarop dit zich dan weer vertaalt in de websiteteksten.
Maar de andere kant van het verhaal is dat er slechts informatie wordt gegeven en er geen duidelijke en aantrekkelijke call-to-action is. Er is geen directe waarde te halen voor de bezoeker.
Een aantal aandachtspunten om deze fouten NIET te maken:
Wees de eerste die reageert!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.