Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingenEr zijn helaas geen aanbiedingen gevonden. Plaats nu zelf een aanbieding
Je hebt nog geen account
Om je meldingen te bekijken moet je een ikonderneemhet.nl account hebben. Registreer of log in om upgrade naar een premium account.
Meldingen sluiten
1. Een klant heeft nooit ongelijk
Hij ziet het anders. Variant op S. Covey. Begrijp eerst zo volledig mogelijk de klant om zelf begrepen te worden wat de meerwaarde is van je zakelijke diensten.
2. Gebruik KISS (keep it simple stupid) vaak
Voorkom vakjargon. Zeg waar het op staat. Mooi voorbeeld van Jos Burgers die pleit voor duidelijke taal. Waarom een vervoersbewijs vragen als het bij een treinreiziger in feite om een treinkaartje gaat.
3. Hanteer CIA
Eerst contact, dan interactie om vervolgens tot een mogelijke commerciële actie te komen.
4. Het draait erom wat de klant anders en beter wil
Verplaatsen in de positie en de wensen van de klant is essentieel. Je krijgt een goed beeld wat de klant wil, hoe intern zaken spelen en wat mogelijk is binnen een bedrijf.
5. Pas LSDD toe
Door actief te luisteren, door samen te vatten en door te vragen op onduidelijkheden krijg je een helder beeld wat de klant anders en beter wil. De kunst is daarna door te pakken en goede vervolgafspraken te maken.
6. Je hebt 2 oren en 1 mond
Gebruik die twee wat vaker dan de ene. De klant gaat je waarderen en het niveau van de acquisitiegesprekken neemt met sprongen toe.
7. Gebruik het begrip voorstel in plaats van offerte
Offerte geeft associaties met euro’s. Euro’s die de klant liever niet kwijt wil. Het begrip voorstel daarentegen geeft zowel de verkoper als de klant psychologische onderhandelingsruimte.
Heb je een vraag over acquisitiegesprekken? Wie vraagt, bereikt meer.
Richard S.T. de Vries | bedrijfstrainer
Bel voor direct contact 050 314 34 70 of mail naar info@devries-adviesentraining.com
Wees de eerste die reageert!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.