“Big Data”, er is zoveel en het groeit zo snel, hoe zorg je dat je door de bomen het bos blijft zien en op het juiste moment het juiste pad inslaat? Hoe weet je zeker dat je gebruik maakt van alle mogelijkheden die deze jungle aan data biedt, ook als deze niet meteen zichtbaar zijn?
De 27e MARUG Marketing Conference staat dan ook in het teken van The Jungle of Data: Discover your opportunties. Op 8 maart 2016 zullen ruim 400 studenten en professionals een dag lang worden meegenomen in de wereld van Big Data, die door zijn explosieve toename de potentie heeft de marketing voorgoed te veranderen. De vraag is hierbij niet meer of we het gaan gebruiken maar hóe we het moeten gebruiken. Wat voor mogelijkheden biedt het juiste gebruik van Big Data en hoe worden deze kansen tot succes volbracht?
Vooraanstaande sprekers op het gebied van marketing vertellen over hoe zij Big Data toepassen in de praktijk. Als eerste zal prof. dr. P.C. Verhoef, hoogleraar Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen, komen spreken over zijn boek Creating Value with Big Data Analytics dat ten tijde van het congres net gepubliceerd zal zijn.
Na deze academische onderbouwing van het thema, zal Marcel Molenaar, Country Manager Benelux bij LinkedIn het stokje overnemen en dieper ingaan op de praktijk. Daarna zal Peter van Sabben, co-founder van Growth Tribe zijn kennis over Big Data en veranderingen in de wereld van marketing delen. Pieter Zwart, de CEO van Coolblue, zal vertellen hoe zijn bedrijf data in de praktijk gebruikt om te zorgen voor een optimale customer experience.
De laatste spreker is vooralsnog niet bekend. Daarnaast zult u participeren in een interactieve workshop of masterclass speciaal voor professionals. Deze zullen worden verzorgd door DBK, BigData Republic en Wijnvoordeel. Aan de hand hiervan zult u zelf ontdekken wat de mogelijkheden van Big Data voor uw bedrijf zijn.
De dagvoorzitter van dit jaar is niemand minder dan Chris Zegers, onder andere bekend als presentator van reisprogramma’s zoals ‘3 op Reis’ en ook stond hij in 2015 in de finale van ‘De Slimste Mens’. Aan het einde van deze inspirerende dag zal de relevatie van Big Data in de wereld van de Marketing zijn ontdekt. Ook is er tussen en na afloop van de activiteiten volop de mogelijkheid om andere professionals en getalenteerde studenten te ontmoeten.
Wij hopen u te mogen verwelkomen op 8 maart 2016 voor de 27e MARUG Marketing Conference! Voor inschrijving en meer informatie kunt u terecht op www.marugconference.nl/inschrijven. Vragen? Mail naar do@marugconference.nl.