Marianne Zwagerman lezing

MartiniPlaza Leonard Springerlaan 2 9727 KB Groningen
Van 17:00 tot 16:30

Marianne Zwagerman is een opvallende media persoonlijkheid met een uitgesproken mening en gevatte humor en zal voor alle geïnteresseerden vanuit BusinessWise een lezing geven over schaamteloos en onverschrokken ondernemen. Marianne (1969) is columniste, schrijfster en media-entrepreneur.

Haar eerste boek kwam uit in 2011, Een webshop is geen carrière – ontsnap uit het mutsenparadijs, waarmee zij veel stof deed opwaaien. Stof doen opwaaien kan Marianne als de beste, zo was zij ruim een maand geleden nog te gast bij RTL Late Night om haar mening te delen omtrent het aangescherpte toelatingsbeleid van de Verenigde Staten. Als innovatiestrateeg helpt en inspireert Marianne mensen en bedrijven om schaamteloos en onverschrokken te leven en te ondernemen.

Er zijn weinig vrouwelijke dagvoorzitters die meedraaiden in de boardroom. Marianne put inspiratie uit haar ervaring als Directeur Digitale Media van de Telegraaf Media Group, een grote beursgenoteerde onderneming. Zij was onder andere verantwoordelijk voor meer dan 100 internetsites zoals Speurders.nl, GeenStijl en Relatieplanet. Verder was zij de oprichter van het Telegraaf TV Productiehuis waarmee de kennis van de Telegraaf organisatie werd gebruikt om TV programma’s te maken voor onder andere SBS, RTL, de TROS en omroep MAX. Vanuit die hoedanigheid nam zij het initiatief voor de oprichting van de publieke omroepen PowNed en WNL. Voor haar carrière in de mediawereld was Zwagerman als Marketing- en Sales manager actief bij verschillende bedrijven in de autobranche. Een logisch vervolg op haar opleiding aan de IVA in Driebergen.

Haar specialisaties zijn innovatie, de (publieke) omroep, kranten, journalistiek, internet en sociale media. Haar maatschappijkritische columns en publicaties verschijnen met enige regelmaat in kranten en tijdschriften. Marianne helpt bedrijven, vooral mediabedrijven, om hun toekomst vorm te geven en hun weg naar die toekomst succesvol te bepalen. Het vertalen van dominante consumententrends naar vernieuwende businessmodellen, vernieuwende inhoud, vernieuwende manieren om de consument te bereiken.