zakelijke-telefoonnummers

De voordelen van een zakelijk telefoonnummer

Als ondernemer moet je goed bereikbaar zijn. Om ervoor te zorgen dat je als bedrijf professionaliteit uitstraalt is een zakelijk telefoonnummer een absolute must. Naast het feit dat een zakelijk 088 en 085 nummer er netjes uitziet zijn er nog veel meer voordelen aan een zakelijk telefoonnummer voor het bedrijf.  De telefoon is ondanks de vele ontwikkelingen op het gebied van FAQs, chatfuncties en support via sociale media nog steeds een van de belangrijkste kanalen voor een bedrijf om met de doelgroep te communiceren. 

Een landelijke en professionele uitstraling met een 088 of 085 nummer

Wanneer je manager of ondernemer bent met een bedrijf dat bestaat uit meerdere vestigingen dan is een 085 of 088 nummer ideaal, omdat deze in series verkocht worden en je hiermee ongeacht de geografische ligging allemaal een vergelijkbaar telefoonnummer hebt, wat wijst op uniformiteit. Een ander voordeel, is dat de 085 en 088 nummers niet dezelfde reputatie hebben als de 0900 servicenummers, die vooral bekend staan vanwege de hoge kosten en lange wachttijden. De kosten zijn daarnaast relatief laag met de 085 en 088 nummers, voor zowel de beller als de ontvanger. De kosten worden gedeeld en binnen Nederland zijn de tarieven gelijk aan het lokale tarief. Zowel een 085 nummer aanvragen als een 088 nummer aanvragen is erg gemakkelijk online te doen.

Maak de communicatie nog efficiënter en de klantervaring prettiger

Voor de onderneming zijn er een aantal voordelen verbonden aan de 088 en 085 nummers. 088 en 085 kunnen in series aangeschaft worden en zijn op dit moment zelfs beschikbaar in oplopende nummers, hierdoor is het erg eenvoudig om nummers tussen verschillende vestigingen te onderscheiden en categoriseren. Ook qua opzet met betrekking tot de klantervaring zijn er tal van mogelijkheden bij een 088 en 085 nummer. Zo kan er gebruik gemaakt worden van specifieke keuzemenu’s, wachttonen of muziek en de functie om berichten achter te laten. Door deze functies van een servicenummer kan de klantervaring aanzienlijk verbeterd worden en kun je ook als bedrijf de communicatie een stuk efficiënter maken en voorkom je dat klanten bij de verkeerde vestigingen of afdelingen terechtkomen. Het doorschakelen naar mobiele telefoons is bovendien zeer eenvoudig, zodat de bereikbaarheid altijd goed is. Daarnaast is het een groot voordeel dat de nummers nooit regio afhankelijk zijn en deze dus altijd behouden kunnen blijven ook in het geval van verhuizingen van vestigingen of werknemers.

Auteur: Romano Groenewoud
Gepubliceerd op: donderdag 5 december 2019

Nog geen reacties

Wees de eerste die reageert!