Instagram marketing

Online, zie link
Van 09:30 tot 14:30

Wat is een sterke Instagram-strategie? Hoe maak je mooie content? Hoe vind je jouw doelgroep en nieuwe volgers? En hoe bouw je een community op? Kortom: hoe maak je jouw account tot een succes?

Leer hoe je elke dag voor mooie content zorgt, hoe je Instagram stories inzet en hoe je resultaten analyseert en verbetert. Je kunt direct aan de slag met handvatten voor smartphone-fotografie, beeldbewerking, marketing en nog meer handige tools en apps om Instagrammen makkelijker te maken.

Resultaat
Je weet alles over Instagram: van foto’s, video’s, hashtags en stories tot en met bedrijfsprofielen, statistieken en adverteren.
Je hebt de strategie bepaald van het visuele verhaal van je merk voor Instagram.
Je weet precies het verschil tussen Instagram en Instagram stories, en hoe je beide moet inzetten om een relevante volgersgroep aan je te binden.
Je bent in staat om je succes op Instagram te meten en te analyseren.
Programma
In de training Instagram marketing ga je met expert Kirsten Jassies aan de slag en leer je het visuele verhaal van je merk te vertellen.

Hoe maak je Instagram onderdeel van je content- en of social media strategie?
Doelstellingen bepalen voor Instagram.
Jouw doelgroep op Instagram leren kennen.
De insteek van jouw visuele verhaal.
Beeldtaal bepalen voor je merk en deze vertalen naar Instagram.
Foto’s of video’s?
Het concept Instagram Stories en het verschil met het ‘oude’ Instagram.
Teksten, mentions en tagging bij en in foto’s en video’s.
Het belang van locatie-tagging.
Hashtag strategie.
Het opbouwen van een community.
Statistieken over het gebruik van Instagram.
Succesvolle merken en bedrijven op Instagram.
Influencers en Influencer marketing op Instagram.
Voordelen van een bedrijfsprofiel.
Statistieken via bedrijfsprofiel of andere apps.
Berekenen en analyseren van engagement/betrokkenheid.
Adverteren op Instagram.
Acties en challenges organiseren.
De mogelijkheden van IGTV.
Inplanningstools
.
Voor wie
De training is bedoeld voor professionals die zich bezighouden met online communiceren, marketing en social media. Denk aan communicatiemedewerkers, -adviseurs, online managers, marketeers, socialmedia-managers en redacteuren.