Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingenEr zijn helaas geen aanbiedingen gevonden. Plaats nu zelf een aanbieding
Je hebt nog geen account
Om je meldingen te bekijken moet je een ikonderneemhet.nl account hebben. Registreer of log in om upgrade naar een premium account.
Meldingen sluiten
Herhalen. Een term die onder andere veel wordt gebruikt in de marketing. Deze term geldt ook voor netwerken. Hoe vaak ga jij naar bijeenkomsten van dezelfde netwerken? In het begin van mijn ondernemerschap heb ik voornamelijk geproefd. Ik ging naar bijeenkomsten van diverse netwerken. Van Bites & Business tot aan Open Coffee Haren. Niet één keer maar meerdere keren. Uiteindelijk weet je ook welk netwerk het beste bij je past en waar je je goed voelt. Wanneer je meerdere keren je gezicht laat zien en in gesprek gaat met diverse andere leden, dan start je als het ware een duurzame relatie en die is weer belangrijk voor je zichtbaarheid, je gunfactor en eventuele opdrachten. In deze blog lees je wat de kracht is van herhalen op het gebied van netwerken.
Aan de hand van onderstaand voorbeeld, kan ik je goed laten zien waarom het belangrijk is om meerdere keren naar hetzelfde netwerk te gaan.
Bites & Business is een netwerkclub voor ondernemende vrouwen en vrouwelijke ondernemers. Zij organiseren elke twee maand een netwerkdiner. Tijdens het diner hanteren ze de enveloppenmethode. Dit houdt in dat je je vraag schrijft op de envelop, de envelop gaat rond tijdens het diner en uiteindelijk krijg je een envelop retour met allerlei interessante antwoorden.
Je mag eerst proeven. Je hoeft niet gelijk lid te worden. Dit heb ik toentertijd twee keer gedaan. Ik kwam stoere vrouwen tegen die weten wat ze willen. Een club waar ik mij eigenlijk gelijk thuis voelde. Ik kwam tot de ontdekking dat ik niet de gehele avond op één plek zit. Je start met het voorgerecht en wanneer het hoofdgerecht wordt geserveerd, ga je wisselen van plek. De reden is dat je met andere leden in contact komt. Vooraf het toetje ga je nog een keer wisselen.
Tijdens de eerste keer kwam ik al interessante leden tegen. Na die tijd sprak ik af met een ondernemer om koffie te drinken en dit doen we nog steeds. We zijn nu inmiddels drie jaar verder. We sparren met elkaar over het ondernemerschap en gunnen elkaar leads. Een duurzame relatie is ontstaan. Doordat ik een tweede keer ben gaan proeven en uiteindelijk lid geworden van deze club, zie ik haar niet alleen buiten de club maar ook tijdens de diners. Je leert elkaar beter kennen. Een groot voordeel hiervan is, is dat ik haar goede en kwalitatieve leads kan geven en met de juiste mensen kan verbinden.
Intussen heb ik met meerdere leden een goed contact opgebouwd. De energie is goed binnen deze club en we gunnen elkaar veel. Intussen ben ik samen met een lid een training netwerken aan het ontwikkelen. Totally out of the box. Met anderen werk ik intussen samen.
Voor mij is netwerken: duurzame relaties opbouwen. Daar steek ik ook veel tijd in. Netwerken is een belangrijk onderdeel binnen mijn ondernemerschap. Ik krijg weleens de vraag hoe ik dit combineer. Helaas heb ik hierop geen antwoord, want het gaat bij mij vanzelf. Netwerken zit in mijn bloed. Daarnaast is het zo dat ik niet naar netwerkclubs ga om opdrachten te scoren. Voor mij is het opbouwen van de relatie belangrijk. Hierdoor heb ik ook al veel anderen met elkaar verbonden. Als je dit zelf ook vaak doet, herken je het fantastische gevoel van verbinden.
Weet jij al welk netwerk(en) bij je past? Hieronder vind je een aantal tips.
Heb jij ook nog tips, deel ze gerust onder deze blog. Wie weet tot ziens.
Wees de eerste die reageert!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.