Inspiratiesessie: Merken met echte betekenis bouwen

Interface Nederland BV 15 Industrielaan 3925 BD Scherpenzeel
Van 11:30 tot 11:30

Welkom in de wereld van betekenisvolle merken!

De betekeniseconomie is in volle gang. Denk maar aan de Nederlandse merken Tony’s Chocolonely, Mud Jeans en de internationale merken als Ben & Jerry’s, Interface en Patagonia.

Dit zijn succesvolle merken die maatschappelijke problemen aanpakken en daarmee echte betekenis creëren voor klanten.

Merken die purpose integreren in de hele keten, zodat waarde gecreëerd wordt voor zowel aandeelhouders als alle overige stakeholders. Merken waarmee positieve impact gerealiseerd wordt voor zowel de bottom line als voor mens, maatschappij en milieu.

Tijdens deze talk, gehost door Interface, een van ‘s Werelds meest duurzame bedrijven, zullen Sophie Wisbrun en Karlijn Schram u bijpraten op brand purpose (wat is het nu echt?, wat kan ik ermee?, hoe kan ik ermee aan de slag?), inspireren met cases en een sneakpreview geven in het nieuwetijdse brand building stappenplan waarmee brand purpose geactiveerd en echte positieve impact gerealiseerd kan worden.

Achtergrond:

De positieve correlatie tussen purpose en het succes van een merk of product is inmiddels bewezen. Helaas worstelen veel managers met hoe ze concreet met purpose aan de slag moeten gaan. Het voelt wollig, groot en niet direct bijdragend aan de business.

Vele vragen gelinkt aan purpose zijn aan de orde van de dag. Vragen als: Hoe ontdek ik de purpose van mijn merk?, Hoe linkt purpose aan het runnen en de resultaten van mijn business?, Hoe activeer ik purpose in alles wat ik met mijn merk doe en hoe zie ik niks over het hoofd? Hoe communiceer ik over purpose?, Hoe meet ik positieve impact op mens, maatschappij, milieu?

Vragen die, tot op heden, niet aan bod komen in opleidingen en (interne) trainingsprogramma’s, maar waar wel dringend support op nodig is om merken ook echt betekenisvol te laten zijn.

Sophie Wisbrun en Karlijn Schram helpen dit kennis gat te dichten door de mensen achter merken te trainen en concrete tools aan te bieden op het gebied van brand purpose, van definitie tot activatie tot executie. Dit zodat ze zelf leren en ervaren hoe hun brand purpose te definiëren en te activeren, en zo blijvend merken met betekenis kunnen bouwen. De unieke training reeks is ontwikkeld voor iedereen die met merken werkt; marketeers, maar ook sales managers, board members en overige multifunctionals.