Op 2 maart 2020 staat het volgende evenement gepland. Super leuk! Ook deze keer komen er weer verschillende gastsprekers. De basis van het programma is uitgewerkt.
Online zichtbaarheid
Je online zichtbaarheid gaat verder dan alleen de social media profielen en je website. Maar welke kanalen zijn er eigenlijk? Wat zijn de kenmerken? En hoe zorg je ervoor dat je eenheid uitstraalt op alle kanalen. Tijdens deze sessie deel ik met je welke online kanalen er allemaal zijn, benoem de basiskenmerken, eventueel cijfers en meer. Alles met als doel dat jij in kaart kunt brengen voor jouw bedrijf wat er allemaal op jouw online-media-kaart staat en waar jij o.a. je huisstijl in door te voeren hebt.
Online ondernemen
Er zijn tegenwoordig veel manieren voor online ondernemen, in verschillende vormen en maten. Via Facebook, Instagram, Whatsapp, Email…. het kan allemaal. Zelfs op een manier die echt bij jou past. Ook als je veel van offline of persoonlijk contact houdt. Of het nou een volledige online dienst is of een toevoeging om je huidige diensten uit te breiden of versterken. Tijdens het event zal ik verschillende businessmodellen en tools met je doornemen. Na deze talk ben je geïnspireerd om zelf ook online te gaan ondernemen, mocht je dat nog niet doen.
Social Media plan op 1 vel papier
Zelf een Social Media Strategie uitzetten? Dat kun jij ook gewoon zelf met behulp van het Social Media Canvas. Tijdens deze sessie neem ik je mee in de 12 stappen die je te zetten hebt om tot een sterke strategie te komen. Zo weet jij precies wanneer je wat, waarom, hoe vaak en hoe het beste kunt plaatsen. Alles met als doel dat je niet meer ‘wat doet’ maar lekker strategisch aan de slag gaat met social media. Zo krijg je focus, overzicht en structuur en dat geeft weer rust.
De kracht van storytelling #gastspreker
Het is natuurlijk leuk om social media in te zetten, maar hoe zorg je er nou voor dat wat je deelt ook echt aanspreekt. Storytelling is daarbij een belangrijk ingrediënt. Tamara Klokker weet daar alles van. Tijdens haar presentatie deelt ze met ons wat storytelling precies is, waarom het van belang is om het in te zetten op online kanalen zoals je website en social media. Én niet onbelangrijk: hoe je dit vertaalt naar tekst en beeld.
Boost je social media
Elke ondernemer die social media inzet wil meer mensen bereiken en meer interactie krijgen. Om dat voor elkaar te krijgen kun je allemaal slimme tips en tricks inzetten. Tijdens deze sessie deel ik met je hoe jij op simpele manieren je online netwerk kan vergroten, je social fans kan uitnodigen om vaker te reageren en zo uiteindelijk meer bereik gaat krijgen met jouw updates. En om het helemaal fijn af te sluiten ga je direct je eerste social media update de deur uit gooien waarbij je de tips inzet.
Facebook adverteren #gastspreker
Facebook ads, het is helemaal hot. Je kunt super gemakkelijk je doelgroep bereiken door de kenmerken te selecteren en ze zo een advertentie voor te schuiven. Facebook maakt het extra gemakkelijk met de welbekende promoot-button. Maar wat moet je wél en niet doen? Laura van Esveld geeft de nodige tips en tricks om je op weg te helpen in hoe jij je doelgroep target en een advetentie uit kan zetten.
Binnenkort gaat de ticketverkoop van start.