WaterCampus Business Café – Zichtbaar in de media

Business Centre Johannes de Doper WaterCampus Leeuwarden, Agora 4, 8903 JN, Leeuwarden
Van 13:00 tot 17:00

Op donderdag 5 september organiseert de Water Alliance, in samenwerking met Menno Bakker en Ruth Rottiné een WaterCampus Business Café. Het thema van deze bijeenkomst is: ‘Hoe word ik zichtbaar in de media?’ De derde workshop in een reeks van 4 in het programma: Van startup naar scale-up marketing.

Tijdens deze sessie zult u ontdekken hoe de media werkt en wat u kunt doen om de aandacht te krijgen van journalisten. ‘Een journalist publiceert voor zijn publiek en doet niet aan verkopen’, aldus redacteur en journalist Menno Bakker. In zijn interactieve lezing ‘Kom met uw verhaal in de media’ licht hij zijn statement toe. Facilitator van de workshop ‘Start een free publicity campagne’, Ruth Rottiné legt uit dat bedrijven voortdurend kritisch en scherp moeten blijven op hun te delen nieuws. Wat voor meerwaarde heeft uw nieuws voor de media? Heeft u het juiste moment te pakken om de media te benaderen met uw nieuws? En minstens zo belangrijk is: het nieuws dat u wilt delen is dat nog niet eerder in de media verschenen? Het inhoudelijke gedeelte van dit WaterCampus Business Café belooft een originele, ludieke sessie te worden.

Deelnemers gaan zelf ook aan de slag in de workshop: er kan gewerkt worden aan een persbericht of feedback worden gekregen op in het verleden gemaakte persberichten. De keuze laten we bij de deelnemers. Daarnaast ontdekt u hoe u het bericht aantrekkelijk kunt aanbieden bij de media. Zoals gebruikelijk sluiten we af met een netwerkborrel. Deelname aan dit exclusieve WaterCampus Business Café kost: €30,- per persoon voor Water Alliance leden en € 60,- per persoon voor niet leden. Per bedrijf mogen er maximaal 2 personen deelnemen.

Programma

13.00 uur welkom en inleiding

13.30 uur interactieve lezing Menno Bakker ‘Kom met uw verhaal in de media’

14.00 uur Interviewsessie over succesfactoren van planmatige mediastrategie

14:30 uur pauze

14.45 uur workshop ‘Start een free publicity campagne’*

16.15 uur netwerkborrel

17.00 uur einde

*Tijdens de workshop kunt u kiezen voor twee mogelijkheden:

A: ter plekke te werken aan één persbericht/pitch

B: feedback te ontvangen op een vooraf ingeleverd persbericht waarvoor u free publicity wilt generen. Het persbericht kunt u aanleveren tot 4 september.

Resultaten:

U ontdekt hoe u waardevolle content kunt genereren voor uw organisatie en hoe u daarmee in de media komt;

U begrijpt hoe de media werkt en hoe u daarop in kunt spelen;

Kortom; u leert hoe u een eigen publiciteitscampagne kunt opzetten die u nadien kunt door vertalen naar een pr-jaarplan.

Voor wie:

Voor zowel leden als niet-leden van de Water Alliance is er een uniek marketing & salesprogramma ontwikkeld: Van startup naar scale-up marketing: waarmee bedrijven (in de water technologie) een volgende stap in hun marketing kunnen zetten. In een reeks van 4 workshops gedurende het hele jaar, krijgen bedrijven dé kans om zeer aantrekkelijk te worden voor hun ideale klanten. In deze derde editie ontdekt u hoe u door middel van free publicity in de media komt.

In een groep van maximaal 15 deelnemers bouwt u in 4 uur tijd aan uw unieke PR campagne dat resulteert in meer zichtbaarheid in de media.