Webinar l Sociale Media, maar dan radicaal efficiƫnt

Online, zie link
Van 16:00 tot 17:00

Wat houdt slimmer investeren in je social media strategie in?

Ben jij iemand die er meteen invliegt? Of schrijf jij eerst een sociale media strategie uit waarbij je start vanuit een strategische blik op sociale media? Het is niet gemakkelijk om je sociale media activiteiten overzichtelijk te houden en niet te vervallen in het posten om te posten. Het niet hanteren van een sociale media strategie kan je doodsteek zijn.

Bottom-up, is een veelvoorkomende attitude die we aannemen. Het voelt natuurlijk en gemakkelijk aan. Kies niet voor wat gemakkelijk is, maar wel voor wat nuttig en relevant is. Het juiste antwoord is werken met een top-downstrategie. Start de conversatie vanuit een hoge strategische vraag en ga dan dieper in op de kwestie. Enkel met je strategisch doel voor ogen, blijf je relevant en bied je een meerwaarde aan je doelgroep.

In deze opleiding zoomen we vooral in op hoe je als bedrijf op een efficiƫnte en strategische manier je sociale media activiteiten best aanpakt. Je neemt enkele concrete en bruikbare tips & tricks mee om meteen mee aan de slag te gaan of op langere termijn in je plan op te nemen.

Onderschat de impact en opportuniteiten van sociale media niet. Wat wil jij bereiken uit jouw sociale media? Het antwoord is de leidraad van je slimme sociale media strategie.

ā€¢ Wie wil ik bereiken?

ā€¢ Wat wil ik bereiken met mijn sociale media strategie?

ā€¢ Op welk kanaal leg ik mijn prioriteiten?

ā€¢ Hoe kan ik mijn resultaten rapporteren aan mijn baas?

ā€¢ Hoe pak ik dit operationeel het best aan?

ā€¢ Hoe vertaalt zich dit naar mijn content strategie?

ā€¢ Hoe spring ik om met sociale media trends? (TikTok, Instagram Reels)

——————————————————————————————–

Praktische informatie:

Wat? Webinar

Voor wie? Iedere ondernemer, marketeer of sales

Wanneer? Donderdag 18 Februari 2021, 16u00 – 17u00

Meer informatie? eveline.rylant@duvalunion.com

——————————————————————————————-

Leerdoelstellingen:

āœ” Sociale media op strategisch niveau.

āœ” De basisvereisten: een kristalheldere marketingstrategie, en de vertaling ervan in precieze objectieven voor sociale media.

āœ” Concretisering: welke stappen onderneem ik best en in welke volgorde?

āœ” Operationeel gemak: handige templates bij het optimaliseren van je werkproces.