Webinar Lessen van een journalist: Hoe media aandacht te krijgen

Online, zie link
Van 14:30 tot 17:30

Zoals u weet, heeft het Coronavirus ervoor gezorgd dat onnodige gebeurtenissen over de hele wereld worden geannuleerd.

Als gevolg hiervan zal deze workshop worden verplaatst naar een webinar-indeling. Een van de voordelen van het uitvoeren van een webinar is dat u, zelfs als deze nu niet beschikbaar zijn tijdens het webinar of als uw plannen veranderen, of als u het webinar halverwege moet verlaten, u het webinar daarna nog steeds ontvangt en toegang heeft om te kijken herhaal het en speel het terug wanneer je maar wilt. In de dagen voorafgaand aan de sessie stuur ik een e-mail naar alle aangemelde links naar het webinar. Ik kijk er dan naar uit om te chatten (virtueel!).

Wilt u de pers halen, maar weet u niet waar u moet beginnen? Of worden uw pitches genegeerd? In deze workshop zal de Britse journaliste Suzanne Bearne, die schrijft voor nationale titels, waaronder The Guardian, The Observer en de BBC en de PR Masterclass van The Guardian leidt , uitleggen hoe de media werken, waar journalisten naar op zoek zijn vanuit een verhaal en hoe je pitch past en uw aanpak kan een grote impact hebben op het verkrijgen van persaandacht.

Suzanne die zich verdiept in haar 12 jaar ervaring als journalist in verschillende handels-, nationale en consumententitels in het VK, zal begeleiding bieden bij het werken met de pers, uitleggen wat ze in een persbericht moet opnemen, onthullen hoe ze kan profiteren van digitale platforms, en tips geven over het opbouwen van relaties met zowel interne als freelance journalisten.

Deze leuke en interactieve sessie met sterke casestudy’s is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in meer media-aandacht, of je nu een startup, een ondernemer, een PR of een groot bedrijf bent.

Wat de workshop zal behandelen:

hoe de media werkt

waar journalisten naar zoeken in een verhaal

wat u in een persbericht moet opnemen

hoe creatief na te denken over het verkrijgen van persaandacht

hoe je digitaal kunt gebruiken om kansen te vinden

hoe u uw relatie met de pers kunt versterken

belangrijke do’s en don’ts als het gaat om het werken met de media

Suzanne Bearne is freelance journalist voor nationale titels, waaronder The Observer, de BBC en The Guardian, waar ze heeft gewerkt als hoofdredacteur. Ze behandelt alles, van technologie en reizen tot kleine bedrijven en levensstijl, en heeft gerapporteerd vanuit Myanmar, New York en Lissabon. Ze is gevestigd in Margate in het VK.

De sessie begint om 14.30 uur.

Halverwege is er een pauze. Tijdens de sessie is er ook tijd voor vragen.

Als je vragen hebt, stuur dan een e-mail naar susiebearne@hotmail.com

Voor degenen die niet aanwezig kunnen zijn, organiseer ik ook maandelijkse webinars over dezelfde inhoud en heb ik vooraf opgenomen online video’s op mijn website ( suzannebearne.com ) en hieronder gedetailleerd met insiderinformatie over hoe media-aandacht te krijgen. Deze kunnen tot een maand na aanmelding opnieuw worden afgespeeld:

(Deel I – naar welke verhalen journalisten op zoek zijn, creatieve manieren vinden om in de pers te worden vermeld en hoe jezelf presenteren als een expert kan bijdragen aan de berichtgeving in de pers): Registreer hier: https: // 14b41924-d843-4495-81b5- e53693b6bc4b.webinarninja.com/live-webinars/189451/register

(Deel II – hoe u uw persberichten en pitches kunt verbeteren, hoe u het beste uit alle digitale platforms kunt halen en hoe u relaties met journalisten kunt opbouwen, plus twee dia’s met toptips over het werken met journalisten): Registreer hier: https: //14b41924-d843-4495-81b5-e53693b6bc4b.webinarninja.com/live-webinars/189453/register

Stuur me gerust een e-mail susiebearne@hotmail.com of volg me op Twitter @sbearne voor meer informatie.

We kunnen geen restituties aanbieden. U kunt uw ticket echter wel overdragen aan een collega / vriend, mits u ons vóór het evenement hun naam e-mailt.

Getuigenissen:

“Door deel te nemen aan een van Susie’s lessen kun je profiteren van al haar kennis en ervaring van het werken als journalist voor de BBC, The Guardian en The Observer. Van praktische tips tot inzichten in het identificeren, targeten en creëren van kansen voor media-aandacht, Susie’s creativiteit en energie is inspirerend. Haar levendige persoonlijkheid brengt opwinding in het proces van het vertellen van verhalen en het betrekken van journalisten bij dat proces. Of je nu nieuw bent bij PR of jarenlange media / PR-ervaring hebt, haar lessen zijn een trigger om je aanpak te blijven verfrissen. Na de les vertrok ik met een notitieboekje vol ideeën en een commitment om ‘de boel op te schudden’. ” – Stella Harkness, persvoorlichter, University of Hull

“Bedankt voor een echt nuttige en informatieve sessie. Een kleine perspectiefverschuiving en herinnering aan de goede oude PR / journo-relatie (.. het is zo gemakkelijk om vast te komen te zitten in de in / house bubble!).” – Suzi Burns, hoofd consumenten PR, N Brown

“De masterclass van Suzanne is fascinerend, boeiend, informatief en een echte eye-opener. In een tijdsbestek van 3 uur ging ik van een complete beginner naar het gevoel dat ik precies wist wat ik moest doen om een ​​feature gepubliceerd te krijgen. Ze geeft je de beste tips en zo de tools die u nodig heeft om succesvol te zijn. Een echte aanrader! ” – Louise, Cocoa Libre

“Na een trainingssessie met freelancer Suzanne Bearne kwam ik helemaal weg van mijn gekozen beroep. Na twintig jaar in deze baan dacht ik niet dat ik iets wist. Ik weet dat het vol van mezelf klinkt, maar na een bepaalde tijd kun je dat toch zeggen? Maar eigenlijk heeft Suzanne me veel dingen geleerd die ik was vergeten, als vanzelfsprekend beschouwde of gewoon niet eens had overwogen. ‘ – Lynsey Walden, directeur, Front Door Communications

‘Ik ben bij Suzanne Bearne geweestworkshop vorige week en ontdekte zoveel juweeltjes bij het benaderen van journalisten om mijn boodschap te helpen verspreiden. Ik heb de tools deze week aan het werk gezet en dit stuk in de metro beveiligd. Ik heb in drie uur meer geleerd dan in een hele lange tijd. “- Dan Fallon, Super You Project

‘De klas van Suzanne Bearne was interessant en leerzaam. Ze gebruikte echte scenario’s en geweldige voorbeelden om haar nuttige tips en ideeën te ondersteunen. Kwam weg met veel meer kennis en begrip van wat journalisten zoeken. Zou het ten zeerste aanbevelen. ”

“Bedankt voor de masterclass – hoewel ik al een tijdje in PR zit, heeft het me enorm geholpen.”