Elke ondernemer met een bedrijf krijgt, of die het nou wil of niet, te maken met online-marketing.
De vraag is: als je succes wilt hebben met online marketing, hoe belangrijk is het dan voor jou als ondernemer om er kennis van te hebben?
Dit gaan we behandelen in deze workshop.
- Wat is de basis van online marketing? Waar moet je mee beginnen?
- Waarom is je bedrijf het bedrijf zoals die nu is?
- Is de identiteit van je bedrijf belangrijk?
- Hoe bepaal je jouw identiteit en hoe breng je die naar buiten?
- Is de uitstraling die ik offline heb hetzelfde als online: en hoe belangrijk is dat?
- Onderscheid: wat maakt nou echt het verschil tussen jou en je concurrent?
- Hoe maak ik zonder kennis van online-marketing een marketingplan?
- Voorbeeld en bespreken van een marketingplan (op één A4)
- Welke kanalen zijn er? Wat zijn de belangrijkste dingen om te weten?
- Welke kanalen passen bij je doelgroep?
- Welke keuzes moet je maken om succes te hebben?
Waarom de workshop?
Vraag jij je nog steeds af waarom het interessant is om deze workshop te volgen? Investeren in online-marketing kan ieder bedrijf in iedere branche ontzettend veel bieden. Je bereikt in korte tijd meer mensen, afstand doet er niet meer toe, en klanten komen naar jou toe in plaats van dat je naar hen moet.
Ik heb meerdere voorbeelden van ondernemers die zijn gestart met online-marketing. Ze investeren veel tijd en geld maar hebben eigenlijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.
In deze workshop helpen we je de basis te leggen voor je online-marketing. Deze stap wordt veel te vaak overgeslagen. Ik ga je dus niet de verschillende termen uitleggen, ik ga je vertellen hoe je de basis legt voor een succesvolle online-marketingstrategie.
Ik hoor wel eens van ondernemers dat ze zeggen: online-marketing dat is niets voor mij. Persoonlijk geloof ik daar niet in. Want de basis van online-marketing gaat over jou als ondernemer en over jouw onderneming.
Ik zie dat veel ondernemers worden doodgegooid met termen die ze niet kennen. Ze worden dan ook ter kennisgeving aangenomen. Gevolg hiervan is dat online-marketing los staat van de onderneming en ondernemer. Maar is dit wenselijk? En hoe krijg je grip op dit onderdeel zonder dat je zelf online-marketeer hoeft worden?