goede-content

Groot of klein bedrijf, goede content is een must

Eerst maar eens beginnen met het woord ‘content’. Content is boeiende en relevante informatie voor je doelgroep of een breder publiek. De reden om content te delen is aandacht krijgen voor jouw merk of organisatie en een boodschap over te brengen. Je bouwt daarmee vertrouwen en autoriteit op en – uiteindelijk – ook meer klanten.

Goede content leidt tot communicatie en interactie met leden van je doelgroep. Daardoor kom je erachter wat ze bezighoudt. Je creëert ambassadeurs en door de conversatie kun je je sneller aanpassen aan voorkeuren en behoeften van je klanten. Zo vergroot je je kans om nieuwe klanten te krijgen.

Vormen van content

Dat is ook de reden dat content vaak persoonlijk is. Het gaat over verhalen in de vorm van blogs, video, podcasts, social media posts of infographics. Vormen die zich goed lenen voor het vertellen van verhalen. Het delen van de content vindt plaats via social media, e-mail of websites. Hoe aansprekender de content, hoe meer interactie er zal plaatsvinden.

En dat is weer belangrijk voor je online zichtbaarheid. Contentmarketing vervult een belangrijke rol voor de vindbaarheid van websites: goede content helpt om meer websitetraffic te genereren en zorgt voor een hogere SEO-positie. En dat is voor alle bedrijven belangrijk, of je nu een eenpitter bent of een grotere organisatie leidt.

Begin met een goed verhaal

Bedenk eerst welk verhaal en welke boodschap je wilt delen en geef daarbij kennis en informatie weg. Een mening delen kan ook, afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken met je content. Dezelfde content kan in verschillende vormen worden gebruikt; een blog, video of zelfs een flyer. Zo kun je hetzelfde verhaal hergebruiken.

Haal er alles uit wat erin zit

Jouw contentontvangers bepalen zelf wanner zij content bekijken, delen of reageren. Ze hechten steeds meer waarde aan opinies van anderen. Het is dus belangrijk om de kanalen te kiezen waar ook jouw doelgroep actief is. Dat vergroot de kans op interactie. Plaats het verhaal dat je deelt allereerst op je eigen website. Maak vervolgens een keuze uit de kanalen waar je jouw verhaal wilt delen. Hierbij nog enkele tips om optimale zichtbaarheid te creëren met je content:

  1. Trigger de lezer met een interessante quote of samenvatting zodat ze doorklikken naar je website
  2. Deel je blog op in stukken en publiceer elke week op je social media een deel. Om het hele verhaal te lezen kan de bezoeker terecht op je website.
  3. Bouw een email contactenlijst op en deel jouw (waardevolle) kennis via email. Of gebruik Linkedin om je content via emailmarketing te delen. Maak er geen verkoopverhalen van, dan haken mensen snel af.
  4. Maak een video van je verhaal en verspreid deze ook via verschillende social media kanalen.
  5. Maak een (digitale) flyer van je verhaal. Het uitdelen van flyers (offline marketing) werkt ook nog steeds prima. Als PDF is deze ook goed te delen via email.

Zo kan je op basis van één goed en relevant verhaal jouw boodschap overbrengen en je zichtbaarheid enorm vergroten.

Auteur: Klaar Zegers
Gepubliceerd op: donderdag 29 juni 2023

Trackback link

Nog geen reacties

Wees de eerste die reageert!