Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingenEr zijn helaas geen aanbiedingen gevonden. Plaats nu zelf een aanbieding
Je hebt nog geen account
Om je meldingen te bekijken moet je een ikonderneemhet.nl account hebben. Registreer of log in om upgrade naar een premium account.
Meldingen sluiten
Voor je volgers, fans en klanten heb je bij voorkeur elke dag boeiende content klaarstaan. Maar het vinden van de juiste thema’s en onderwerpen blijkt voor velen een behoorlijke uitdaging. In mijn workshops en 1-op-1 sessies zie ik dit altijd weer gebeuren: ondernemers die geen idee hebben wat ze kunnen delen. En als ze dan een rij goede onderwerpen hebben, gieten ze het in een tekst, plaatsen ze het online en kijken er niet meer naar om. Zonde! Zorg dat het zwoegen op je verhaal loont: trek je content uit elkaar en haal alles eruit wat er in zit met deze tips.
Voer voor een andere blog, maar kortgezegd: je deelt je expertise, je passie en je kennis. Als opticien zijn dat thema’s als gezichtsvormen, brillentrends en oogkunde. Als marketeer (hallo!) gaat het over marketingtrends, schrijftips en SEO. Content produceren gaat een stuk makkelijker als je een lijst met thema’s paraat hebt. Die kan je aanvullen met concrete rubrieken: dit scheelt een hoop frustratie en tijd als je aan het schrijven slaat.
Kies de basis van je content. Dat is vaak een whitepaper, een blog of een uitgebreide video. In dit grote stuk content deel je kennis rondom een thema. Dit kan als marketeer zijn: ’10 tips om snel aan de slag te gaan met SEO’. In het geval van de opticien start je misschien met ‘5 x supertrends voor dit najaar’. Zorg dat je verhaal body heeft, voldoende inhoud dus.
Als de basis staat, kan je verder borduren. Je grote stuk content plaats je bij voorkeur op je website, de basis van je online strategie. Nu is het zaak om al je kanalen in kaart te brengen. Heb je Facebook, Instagram, LinkedIn? Ben je actief op Twitter, Etsy of een besloten forum? Hier zeven voorbeelden om je content uit elkaar te trekken:
Je raadt het al: deze blog gaat straks de lucht in op mijn social media. Omdat ik het zonde vind om alle content op de website te houden voor spontane bezoekers. Kijk eens goed naar de content die jij online hebt staan: kan die opnieuw gedeeld worden? In een ander jasje, op een nieuw platform? Maak er gebruik van! Zo ga je van wegwerp-content naar duurzame content.
Wees de eerste die reageert!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.