Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingenEr zijn helaas geen aanbiedingen gevonden. Plaats nu zelf een aanbieding
Je hebt nog geen account
Om je meldingen te bekijken moet je een ikonderneemhet.nl account hebben. Registreer of log in om upgrade naar een premium account.
Meldingen sluiten
Ben jij benieuwd wat het verschil is tussen een positie op pagina 1 of pagina 2 in Google? Wist je dat de meeste mensen niet verder klikken dan de eerste pagina van Google? Hierdoor kun je er maar beter niet voor zorgen dat je op de tweede, derde of vierde pagina van de Google zoekmachine staat. Je krijgt gewoonweg minder kliks die je wel nodig hebt. De meeste mensen die bij je terecht zullen komen, komen namelijk via Google bij je terecht. In dit artikel vertellen wij je waarom je op de eerste pagina van Google wilt staan en hoe je op de eerste pagina terechtkomt. Lees snel verder voor meer informatie!
Wanneer je een goed geoptimaliseerde website hebt, is de kans groter dat Google dit beloont met een mooie positie op de eerste pagina van Google. Wanneer je op de eerste pagina van Google staat, zorgt dit automatisch voor meer omzet. Zeker als je website meer bovenaan staat, is de kans groter dat meer mensen hierop zullen klikken en vervolgens een kijkje nemen op jouw website. Op de tweede, derde en vierde pagina kijken mensen over het algemeen minder snel.
Websites op de eerste pagina in Google krijgen ruim 91%van alle bezoekers. Websites op de tweede pagina krijgen zo’n 5% bezoekers, websites op
de derde pagina slechts 1%.
Pagina 1 in Google is dus een must voor meer bezoekers. Maar een positie in de top drie van de eerste pagina levert nog altijd het meeste op. Op positie 1 is de verwachte clickthrough rate 28,5%, positie 2 is goed voor
zo’n 16% en positie 3 11%.
Bron: onderzoek uit 2020 van Sistrix
De eerste pagina van Google bereiken hoeft niet lastig te zijn. Wel heb je te maken met concurrentie. En dat kan veel of weinig zijn, want ieder wil graag op de eerste pagina van Google komen. Wanneer je jezelf in een niche zet, zal je echter al veel sneller gevonden worden. Dit kan bijvoorbeeld door het aanbieden van een specifiek probleem of een bepaalde oplossing voor een probleem. Je kan echter ook een specifiek product of dienst in een bepaalde regio aanbieden. Door middel van een zoekwoorden onderzoek kunnen wij zoeken naar de niche in jouw branche. Zo wordt de kans op een hogere notering groter.
Het is zeker aan te raden om je concurrentie te checken. Dit kun je doen door middel van speciale tools, zoals de Google Zoekwoordplanner. Je hebt dan snel inzichtelijk hoeveel advertenties op dezelfde zoektermen kosten en hoe groot de concurrentie is. Echter kun je ook op Google zelf kijken welke resultaten daar staan. Bekijk hoeveel advertenties er staan en of de organische vermeldingen van de eerste paar pagina’s goed zijn. Als je op de eerste pagina wilt staan, moet je ook kijken wat de pagina’s daarna doen. Welke titels en snippets gebruiken je concurrenten bijvoorbeeld. Zorg dat je hier uniek in bent.
Als je zeker wilt zijn van een plek op de eerste pagina van Google, dan kun je dit het beste doen door te adverteren op Google. Je ziet jouw website via deze manier in advertentievorm in het gesponsorde overzicht van Google. Wanneer iemand naar jouw product, dienst of aangegeven zoekterm zoekt, krijgt deze persoon dit ook in deze vorm te zien. Wanneer erop geklikt wordt, betaal je voor de klik. Via deze manier zal je vrijwel meteen vindbaar zijn op de eerste pagina van Google en zal je meer websitebezoekers aantrekken.
Adverteren via Google met Google Ads brengt nog veel meer voordelen met zich mee. Zo ervaar je direct resultaat, wat tevens meetbaar is. De campagnes zijn van relatief hoogwaardige kwaliteit en je krijgt maandelijks duidelijke rapportages toegestuurd. Je behaalt er maximaal rendement mee. Je hebt de optie om zelf de campagne te managen, maar kunt dit ook uitbesteden aan een Google Ads specialist.
Wil jij ook op pagina 1 in Google komen? Besteed jouw SEO of Google Ads dan uit aan Pixelsz. Wij helpen je graag verder om een mooie positie op de eerste pagina van Google te krijgen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!
Auteur: THIJS WIERINGA
Thijs is webdesigner en SEO expert. Hij bouwt en optimaliseert al meerdere jaren websites voor klanten en weet daarom precies hoe een goede website in elkaar steekt.
Wees de eerste die reageert!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.