Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingenEr zijn helaas geen aanbiedingen gevonden. Plaats nu zelf een aanbieding
Je hebt nog geen account
Om je meldingen te bekijken moet je een ikonderneemhet.nl account hebben. Registreer of log in om upgrade naar een premium account.
Meldingen sluiten
Als startende ondernemer is het erg belangrijk een korte en lange termijn planning te maken. Als starter komt er gewoon heel veel op je af. Ik vond dat erg leuk. Ik hou van leren, ontdekken en ervaren. Dus bezig met marketing, boekhouding, volgen van webinars, gesprekken voeren met ervaren ondernemers, opstellen business model, opstellen social media plan. En dan is dit nog een kleine greep uit de vele activiteiten.
Al snel kwam ik erachter dat je als ZZP’er alle functies uitoefent in je eigen bedrijf. Je bent ‘directeur’, de ‘medewerker communicatie’, ‘de accountmanager’, ‘medewerker strategie’ en ga zo maar door.
Super, dat zeker. En dan komen de eerste opdrachten binnen. Tof en hiervan kreeg ik veel energie. Maar tegelijkertijd besefte ik mij dat ik niet alles tegelijk kan. Alles is leuk en je wilt alles tegelijk doen.
Op dat moment is het zoeken naar balans heel belangrijk. Van binnen weet je precies wat je moet doen alleen moet je dan net die ene persoon spreken die het hardop tegen jou zegt. Echt waar. Vooral wanneer je een enthousiaste startende ondernemer bent.
Tijdens een netwerkbijeenkomst sprak ik een aantal ondernemers en deelde mijn ervaringen. En wat bleek, ondernemers delen graag hun kennis. Wat kreeg ik als tip?
Maak een korte en een lange termijn planning. Dat geeft rust en inzicht in al jouw activiteiten.
Voor mij werkt dit! Heerlijk.
Ik heb ervoor gekozen om een korte en lange termijn planning in Excel op te stellen. En inderdaad, ik kreeg inzicht in al mijn activiteiten. Het besef dat een aantal activiteiten ook in een later stadium opgepakt kunnen worden, gaf mij niet alleen overzicht maar ook rust.
Je hebt namelijk diverse taken. Bijvoorbeeld taken die elke maand terugkeren of per kwartaal. Je hebt ook ontwikkeltaken. En zoals het maken van een flyer voor jouw eigen bedrijf hoeft niet persé vandaag. Dat kan ook gepland worden. En met dit overzicht kun je zelfs ‘deeltaken’ plannen. Je plant bijvoorbeeld eerst tijd in om de flyer te bedenken. Daarna plan je tijd in om de flyer uit te werken.
Misschien heb jij andere tips. Deel ze gerust met de leden van dit platform.
Wees de eerste die reageert!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.