Instagram-stories-voor-bedrijven

Waarom Instagram Stories interessant is voor jouw bedrijf

Waar Facebook zich vooral richt op het delen van content met familie en vrienden, is Instagram het nieuwe ‘thuis’ voor merken. Als je doelgroep ook op Instagram zit, is dit kanaal dan ook zeker interessant voor jouw bedrijf.  

Alleen al in Nederland zijn er namelijk 5,6 miljoen gebruikers. Het leeuwendeel daarvan bezoekt minstens één keer per dag een bedrijfspagina op Instagram. Dat aantal wordt alleen maar groter wanneer het om Instagram Stories gaat. 

Loyaliteit voor jouw bedrijf

Instagram is een waardevol communicatiekanaal voor jouw bedrijf. Uit onderzoek blijkt dat de betrokkenheid er groot is, volgers erg loyaal zijn en het makkelijk is om mensen aan je te binden. Het gebruik van Instagram Stories draagt hier extra aan bij.

 

Instagram Stories voor ondernemers

Instagram Stories bieden een mooie, eenvoudige manier op je volgers meer te betrekken bij jouw merk. In plaats van alleen je product te tonen of picture perfect-plaatjes te laten zien in de ‘gewone’ tijdlijn, bied je ze hiermee een kijkje achter de schermen. Zo kun je ze meer betrekken bij je verhaal

 

Het voordeel is dat de beelden die jij in je Stories plaatst maar 24 uur blijven staan. Het is dus de ideale plek voor foto’s die je even snel wilde delen met je volgers, maar niet mooi genoeg zijn voor je reguliere tijdlijn. Prettig is ook dat je in je Story niet gebonden bent aan een foto of video. In plaats daarvan kun je net zo veel foto’s en video’s plaatsen als jij denkt nodig te hebben voor jouw verhaal.

Belangrijke inzichten krijgen

Bij deze voordelen blijft het niet. Je kunt bijvoorbeeld ook zien hoeveel mensen jouw verhaal hebben bekeken, en of en wanneer ze zijn afgehaakt. Deze gegevens kun je de volgende keer gebruiken wanneer je een nieuwe s=Story maakt, zodat je verhaal nog beter aansluit bij de interesses en smaak van jouw doelgroep. Stories bieden zo de mogelijkheid om dingen uit te proberen, zonder dat het meteen ten koste gaat van het aantal volgers dat je hebt.

 

Opvallen tussen concurrenten

Plaats je een Story, dan verschijnt er bovendien een rode rand om jouw profielfoto. Dit is bovenin het account van volgers te zien, maar ook als je bijvoorbeeld op berichten reageert. (Want dan is immers jouw profielfoto voor de opmerking te zien.) Een mooie manier om op te vallen dus, en de aandacht te trekken van potentiële nieuwe volgers. 

 

Ook kun je je met Stories nog meer onderscheiden van jouw concurrenten. Dit doe je door op de foto’s en video’s die je in je Story plaatst, teksten, gifjes en emoji’s te plaatsen. Zo maak je er iets heel eigens van, dat echt herkenbaar is als jouw verhaal. 

 

Succesvolle Stories of Stories waar je zelf tevreden mee bent, kun je bovendien opslaan als Instagram Story Highlight, die op jouw profielpagina komen te staan. 

 

Aan de slag met Instagra Stories

Overweeg jij ook met Instagram Stories aan de slag te gaan? Nu is het moment! Leer snel en gemakkelijk eigen Stories tijdens de online workshop ‘Instagram Stories voor ondernemers’. (Start 8 mei) In drie keer 1 uur leer je alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan. Eenvoudig en direct in te zetten!

 

Programma


Vrijdag 8 mei, Lottie Herfkens, Aan de slag met Instagram Stories

Vrijdag 15 mei, Marloes Tamminga, Opvallen met Canva in Instagram Stories

Vrijdag 22 mei, Marieke Verdijk, Mooie foto’s maken voor Instagram Stories

 

Tijd

9.00 -10.00 uur

 

Meer informatie en contact

info@videoprofs.nl / 06 21 888 729 (Lottie)

Aanmelden: via het aanmeldformulier op de website.

 

Over de trainers

Lottie Herfkens (social media-specialist) kan je alles vertellen over het gebruik en de toepassing van Instagram. Marloes Tamminga (loopbaancoach en fotograaf) laat je zien hoe je een herkenbare stijl ontwikkelt voor online. Marieke Verdijk (camerajournalist) kan als geen ander uitleggen hoe je pakkende beelden maakt voor jouw verhaal.

Auteur: Lottie Herfkens
Gepubliceerd op: donderdag 30 april 2020

Nog geen reacties

Wees de eerste die reageert!