Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingenEr zijn helaas geen aanbiedingen gevonden. Plaats nu zelf een aanbieding
Je hebt nog geen account
Om je meldingen te bekijken moet je een ikonderneemhet.nl account hebben. Registreer of log in om upgrade naar een premium account.
Meldingen sluiten
Waar Facebook zich vooral richt op het delen van content met familie en vrienden, is Instagram het nieuwe ‘thuis’ voor merken. Als je doelgroep ook op Instagram zit, is dit kanaal dan ook zeker interessant voor jouw bedrijf.
Alleen al in Nederland zijn er namelijk 5,6 miljoen gebruikers. Het leeuwendeel daarvan bezoekt minstens één keer per dag een bedrijfspagina op Instagram. Dat aantal wordt alleen maar groter wanneer het om Instagram Stories gaat.
Instagram is een waardevol communicatiekanaal voor jouw bedrijf. Uit onderzoek blijkt dat de betrokkenheid er groot is, volgers erg loyaal zijn en het makkelijk is om mensen aan je te binden. Het gebruik van Instagram Stories draagt hier extra aan bij.
Instagram Stories bieden een mooie, eenvoudige manier op je volgers meer te betrekken bij jouw merk. In plaats van alleen je product te tonen of picture perfect-plaatjes te laten zien in de ‘gewone’ tijdlijn, bied je ze hiermee een kijkje achter de schermen. Zo kun je ze meer betrekken bij je verhaal.
Het voordeel is dat de beelden die jij in je Stories plaatst maar 24 uur blijven staan. Het is dus de ideale plek voor foto’s die je even snel wilde delen met je volgers, maar niet mooi genoeg zijn voor je reguliere tijdlijn. Prettig is ook dat je in je Story niet gebonden bent aan een foto of video. In plaats daarvan kun je net zo veel foto’s en video’s plaatsen als jij denkt nodig te hebben voor jouw verhaal.
Bij deze voordelen blijft het niet. Je kunt bijvoorbeeld ook zien hoeveel mensen jouw verhaal hebben bekeken, en of en wanneer ze zijn afgehaakt. Deze gegevens kun je de volgende keer gebruiken wanneer je een nieuwe s=Story maakt, zodat je verhaal nog beter aansluit bij de interesses en smaak van jouw doelgroep. Stories bieden zo de mogelijkheid om dingen uit te proberen, zonder dat het meteen ten koste gaat van het aantal volgers dat je hebt.
Plaats je een Story, dan verschijnt er bovendien een rode rand om jouw profielfoto. Dit is bovenin het account van volgers te zien, maar ook als je bijvoorbeeld op berichten reageert. (Want dan is immers jouw profielfoto voor de opmerking te zien.) Een mooie manier om op te vallen dus, en de aandacht te trekken van potentiële nieuwe volgers.
Ook kun je je met Stories nog meer onderscheiden van jouw concurrenten. Dit doe je door op de foto’s en video’s die je in je Story plaatst, teksten, gifjes en emoji’s te plaatsen. Zo maak je er iets heel eigens van, dat echt herkenbaar is als jouw verhaal.
Succesvolle Stories of Stories waar je zelf tevreden mee bent, kun je bovendien opslaan als Instagram Story Highlight, die op jouw profielpagina komen te staan.
Overweeg jij ook met Instagram Stories aan de slag te gaan? Nu is het moment! Leer snel en gemakkelijk eigen Stories tijdens de online workshop ‘Instagram Stories voor ondernemers’. (Start 8 mei) In drie keer 1 uur leer je alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan. Eenvoudig en direct in te zetten!
Vrijdag 8 mei, Lottie Herfkens, Aan de slag met Instagram Stories
Vrijdag 15 mei, Marloes Tamminga, Opvallen met Canva in Instagram Stories
Vrijdag 22 mei, Marieke Verdijk, Mooie foto’s maken voor Instagram Stories
Tijd
9.00 -10.00 uur
Meer informatie en contact
info@videoprofs.nl / 06 21 888 729 (Lottie)
Aanmelden: via het aanmeldformulier op de website.
Over de trainers
Lottie Herfkens (social media-specialist) kan je alles vertellen over het gebruik en de toepassing van Instagram. Marloes Tamminga (loopbaancoach en fotograaf) laat je zien hoe je een herkenbare stijl ontwikkelt voor online. Marieke Verdijk (camerajournalist) kan als geen ander uitleggen hoe je pakkende beelden maakt voor jouw verhaal.
Wees de eerste die reageert!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.