Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingenEr zijn helaas geen aanbiedingen gevonden. Plaats nu zelf een aanbieding
Je hebt nog geen account
Om je meldingen te bekijken moet je een ikonderneemhet.nl account hebben. Registreer of log in om upgrade naar een premium account.
Meldingen sluiten
Ik krijg veel vragen van B2B-ondernemers en -bedrijven wanneer LinkedIn adverteren nu interessant is voor hun bedrijf. Ze horen uit de markt ‘dat het zo duur is’. Is het dan wel iets voor hen? In dit blog ga ik in op de prijs van LinkedIn adverteren, de voordelen met dé USP, oftewel het onderscheidende vermogen van LinkedIn adverteren ten opzichte van Facebook en bijvoorbeeld Google ads én welke doelgroep opties je op LinkedIn hebt. Als jouw doelgroep actief is op LinkedIn zéker de moeite waard even te lezen!
LinkedIn adverteren kost geld. En tegenwoordig niet eens heel veel meer dan Facebook adverteren. Om je een idee te geven: je kunt al adverteren vanaf 10,-/dag en ik heb campagnes gedraaid van een kost per klik (naar bv de website) van tussen de € 0,54 en € 2,50/klik. Dus ja, wat is duur? De vraag moet volgens mij veel meer zijn: wat levert het je op? Wat is het je waard als je je naamsbekendheid in één keer kunt vergroten onder exáct de juiste doelgroep? Dat je hooggekwalificeerde leads kunt aantrekken, waar je vervolgens mee in gesprek kunt? En wat is je gemiddelde ordergrootte als je er een klant uithaalt. Dát weeg je mee, als je je adspent gaat vaststellen. Alles is dus relatief. Maar hou daarnaast ook rekening met de voordelen van LinkedIn adverteren, want dat heeft ook z’n waarde. Lees snel verder!
LinkedIn heeft meerdere voordelen:
Fotocredits: LinkedIn
Daarnaast zit er een groot verschil in wanneer je LinkedIn adverteren inzet of bijvoorbeeld Google ads: bij Google ads gaan mensen zelf actief op zoek naar een oplossing voor hun probleem. Ze typen in Google hun zoekopdracht in. LinkedIn adverteren kun je bij wijze van spreken al inzetten als de doelgroep nog niet eens weet dat ze een probleem hebben. Een ander moment in de funnel dus J.
Er zijn twee soorten doelgroepen waar je je met LinkedIn adverteren op kan richten. Een hele nieuwe doelgroep of een doelgroep die jou of jouw bedrijf al kent. Oftewel de koude – en de warme doelgroep.
Je start vaak met een koude doelgroep en die moeten nog stap voor stap opgewarmd worden, zodat het vertrouwen in jouw oplossing groeit. Want pas bij vertrouwen zullen ze bij je kopen. Deze doelgroep doorloopt dus een langere advertentiestrategie dan een warme doelgroep, die al weet wie je bent en welk aanbod je hebt.
De warme doelgroep zijn dus mensen die jou of jouw bedrijf al kennen. Ze hebben bijvoorbeeld al een keer je website bezocht of ze staan op je nieuwsbrieflijst. Ze hebben dus al eens interesse in je aanbod gehad en doorlopen daardoor een kortere advertentiestrategie, doordat je naamsbekendheid al op niveau is en zij dus klaar zijn voor een volgende stap
Daarover gesproken….. voordat je met LinkedIn adverteren van start gaat, moet je een goed uitgedachte LinkedIn advertentiestrategie hebben. Maar waar moet je op letten? Uit welke fases bestaat dat dan en hoe bouw je dit op, zodat je de juiste hooggekwalificeerde leads kunt aantrekken? Wil je daar alles over leren, op een laagdrempelige manier? Nog voordat je een euro hebt uitgegeven aan advertenties? Zodat je eerst kunt ontdekken of dit iets voor jouw business kan betekenen? Doe dan mee aan mijn gratis LinkedIn advertentie Challenge, die ik in de week van 16 mei ga geven
De targeting opties van LinkedIn zijn echt uniek. Je kunt kiezen uit 20 targeting opties, zie onderstaande afbeelding. De blauw gearceerde opties zijn de opties die het meeste gebruikt worden. Maar dat neemt niet weg dat de andere opties ook het onderzoeken waard zijn! Zo zijn LinkedIn Groepen ook interessant om je op te richten. Vaak in combinatie met senioriteitsniveau, zodat je de juiste beslisser kunt bereiken! Je kunt de opties dus ook combineren om zo in een aantal stappen jouw ideale klant vast te stellen.
Je kunt LinkedIn-advertenties ook richten op een doelgroep die al kennis met jou of je bedrijf heeft gemaakt. Dat kan doordat je met je advertenties mensen naar je website hebt geleid, maar bijvoorbeeld ook doordat ze al op je nieuwsbrief lijst stonden. Deze mensen kun je dus nogmaals benaderen met een advertentie. De kracht zit ‘m tenslotte in de herhaling. Zo kun je bv. een aankondiging voor een (online) event via je nieuwsbrief versturen, maar dezelfde mensen ook via LinkedIn-advertenties benaderen. Je maakt dan gebruikt van ‘multi-channeling’ om dezelfde boodschap via meerdere kanalen bij je doelgroep te krijgen. Doordat zo’n boodschap dan vaker voorbijkomt, is de kans groter dat ze zich ergens voor aanmelden.
Een andere insteek is natuurlijk dat je bij retargeting een doelgroep bereikt, waar je in een eerdere fase al een advertentie op hebt gericht en die een bepaalde actie hebben uitgevoerd: zoals je video-ad bekijken, doorklikken vanuit de ad naar je website of (en dat is de nieuwste vorm van retargeten) reageren op een single image ad (zoals liken, commentaar geven of doorklikken naar je LinkedIn bedrijfspagina) . Deze doelgroep is dus middels eerdere advertenties al (wat meer) opgewarmd.
Let op: als je deze gegevens üploadt naar de LinkedIn Campagne Manager, moet je die gegevens AVG-proof hebben verkregen!
Wat verder nog handig te weten dat de minimale doelgroepgrootte minimaal 300 personen moet zijn. Ook als je gaat retargeten. Als je gebruikt maakt van de targetingopties van LinkedIn zelf, dan is dit aantal meestal geen probleem!
Ik hoop je met dit blog voldoende inzicht gegeven te hebben welke geweldige targetingopties binnen LinkedIn mogelijk zijn. Om je op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met alle mogelijkheden van LinkedIn adverteren, nodig ik je graag uit voor een GRATIS ‘challenge’ LinkedIn adverteren, die ik in de week van 16 mei 2022 organiseer. Doe je mee? Je kunt je hier gratis aanmelden!
Wees de eerste die reageert!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.