Uniforme uitstraling draagt bij aan professionaliteit

uniforme-uitstraling Wanneer je start als ondernemer merk je dat je met veel thema’s te maken krijgt. Zoals boekhouding, social media, acquisitie, marketing, enzovoort. Wat zeker niet onbelangrijk is, is de uitstraling van je bedrijf. Wanneer deze in het begin ‘uniform’ is, merk je dat je netwerk en potentiële klanten je gaan herkennen en blijven volgen. In het begin kun je dit eerst prima zelf. Kom je er niet uit of ben je niet creatief? Dan adviseer…
Lees meer

Terug naar de basis: de klant

Na alle succesverhalen op social media zie je de laatste tijd steeds vaker berichten van mensen die hier moeite mee hebben. Bij hen gaat het helemaal (nog) niet zo goed. Zij hebben, ondanks veel inzet, moeite om zakelijk het hoofd boven water te houden. Ik kan me voorstellen dat al die ‘Hosanna- verhalen’ niet goed zijn voor je motivatie. Iedereen is succesvol behalve jij…Je wilt graag ondernemer zijn en je wilt ook graag dat het…
Lees meer

Ik kan het niet alleen

Ik kan het niet alleen_Inique4U Denk jij weleens: ‘Ik kan het niet alleen?’ Ik denk dat elke ondernemer de angst kent om werk uit te besteden. Want wie kan het werk beter doen dan jij? Jij snapt precies hoe je het wilt hebben en jij begrijpt ook waarom dat belangrijk is. Waarom zou je geld investeren als je het zelf toch ook kunt? Doe het niet alleen Toch kan je het beter samen is mijn mening. Het organiseren van je bedrijf of je activiteit is complex en vergt…
Lees meer

Strategieën om onzekerheid en angst in het ondernemerschap tegen te gaan

angst-onzekerheid-ondernemen Onzekerheid in het ondernemerschap hoort erbij. Dat weet je rationeel gezien. Er zijn goede tijden en slechte tijden. Dat is wat ze zeggen en ja, je weet dat mindere tijden er ook bij horen. Als je gaat voor zekerheid, moet je niet kiezen voor het ondernemerschap. Maar onzekerheid is juist ook weer zo leuk aan ondernemen. Dat je toch nooit weet wat de toekomst exact brengt. Dat alles afhankelijk van jouw ideeën en acties. Maar…
Lees meer

Een blog over bloggen voor beginnende bloggers….

.... en die er misschien wel een beetje tegen op zien. Maar ik ben eigenlijk ook geen schrijver. Ik ben meer van de getallen, beelden en een prater. Maar toch kies ik er voor om via blogs kennis te delen. Waarom bloggen Is bloggen een hype? Misschien ook wel maar het is ook vooral een tool om je in deze digitale wereld zichtbaar te maken. Als ondernemer kun je middels blogs je kennis delen en…
Lees meer

Vergelijkende reclame, hoe doe je dat?

vergelijkende-reclame We kennen het allemaal: het gras bij de buurman is altijd groener. Als ondernemer probeer je hier natuurlijk op in te spelen door ervoor te zorgen dat jij die buurman bent met dat groenere gazon. In je reclame-uitingen zou je dan ook graag de vergelijking willen maken met de concurrent. Om duidelijk maken waarom jij zoveel malen beter bent. Maar mag dit eigenlijk wel, vergelijkende reclame? En hoe ver mag ik dan gaan? Momenteel adviseer…
Lees meer

De kracht van Social Proof

social-proof Zoek jij op Zoover als jij op jacht bent naar een geschikte vakantiebestemming? Kijk jij op bol.com hoeveel sterren een product heeft? Laat jij je restaurantkeuze afhangen van het cijfer op Google? Ongetwijfeld. Social Proof: het antwoord op de sceptische consument In de online marketingwereld noemen we dit verschijnsel 'social proof'. Vrij vertaald: online mond-tot-mondreclame. In een wereld waarin mooie woorden en beloftes ons om de oren vliegen, is een beoordeling van een écht mens…
Lees meer

Van € 24.000 verlies naar € 24.000 winst in 3 maanden

financiele-problemen Dat klinkt extreem of niet? Misschien zelfs ongeloofwaardig? Toch is het echt gebeurd met een klant van mij. Ik zal je het verhaal vertellen. Ik kwam bij een ondernemer die vanuit een uitkeringssituatie zijn eigen bedrijf had gestart. Hij had een bezorg/afhaalrestaurant. Hij vertelde trots dat hij meer dan € 10.000,- per maand omzet draaide. Dat klinkt goed of niet? Een omzet van meer dan € 120.000,- per jaar. Daar moest hij wel hard voor…
Lees meer

Heb jij het ook zo druk?

Het standaard antwoord van veel mensen als je vraagt hoe het gaat; druk, druk, druk. Bij ondernemers naar mijn idee nog vaker. Ik sprak laatst iemand en toen was druk, druk, druk ook mijn antwoord. Haar reactie; Goed toch, dan gaan de zaken goed… Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik zie zoveel ondernemers die oververmoeid en platzak zijn. Hard werken maar weinig verdienen. Ik had eens een klant die 60 uur per…
Lees meer

Met wie ga je om tafel als je een nieuwe website wil laten ontwikkelen?

nieuwe-website-ontwikkelen Ik kom wel eens met mensen in gesprek die iemand zoeken voor hun webteksten, nádat de website is ontwikkeld. Maar een website is meer dan enkel techniek of een ontwerp. Meer dan een (basis)template. Een goede website gaat over het samenspel tussen een webbouwer, ontwerper, contentstrateeg én jou. Waarom is het zo belangrijk om met al deze partijen aan tafel te zitten? En hoe ziet zo’n samenwerking er in de praktijk uit? Ik leg het…
Lees meer