Is jouw website veilig?

Is jouw website veilig? Dit kun je er aan doen! Als je een vraag stelt op een website, wil je dan dat iemand ongevraagd over je schouder kijkt en meeleest? Het ongevraagd kunnen meelezen heeft alles te maken met http/https. Over https hieronder meer, maar eerst naar twee belangrijke vragen over de veiligheid van je website. 1. Zijn de gegevens van mijn klant/mijzelf wel veilig? 2. Hoe weet ik of mijn website veilig is? De…
Lees meer

Haal meer uit je relatiebeheer!

haal meer uit relatiebeheer Veel bedrijven focussen zich met name op het werven van nieuwe klanten. Toch is het tevreden houden van huidige klanten minimaal net zo belangrijk. Zowel nieuwe klanten werven als huidige klanten tevreden houden, doe je met relatiebeheer. Goed relatiebeheer zorgt ervoor dat je je bestaande klanten niet alleen behoudt, maar ook meer omzet uit je bestaande klanten haalt. Soms is hier net zo veel groei te behalen als het werven van nieuwe klanten. En met…
Lees meer

Facebook Notities (Notes), wat kan je er mee?

Facebook Notities? Hoor ik je denken. Deze optie in Facebook bestaat eigenlijk al vrij lang, maar is pas sinds december 2015 echt interessant geworden om in te zetten. Het is nu namelijk mogelijk om een artikel of blog te plaatsen met een opmaak zoals we dat kennen in bijvoorbeeld Microsoft Word. Alleen dan wel in een versimpelde versie. Maar zelfs de ‘minimale’ opmaakmogelijkheden die Notitie je biedt zijn uniek voor Facebook. Kijk maar naar deze…
Lees meer

Facebookpagina’s liken en reageren op berichten met je eigen pagina

Facebook kan je alleen als persoon aanmaken en je gebruikt Facebook ook altijd standaard met je persoonlijke account. Hiermee kan je bijvoorbeeld vrienden worden met andere persoonlijke accounts, reageren op berichten of pagina’s ‘Liken’. Daarmee hebben we ook direct het verschil tussen een persoonlijk account en een pagina aangegeven. Met je persoonlijke account kan je een eigen pagina aanmaken. Veel ondernemers, hobbyisten en sportteams beheren zo’n pagina. Berichten liken of er op reageren met een pagina Soms kom je in…
Lees meer

Wees zuinig met je tijd als ondernemer!

uren registreren Niemand begrijpt de waarde van tijd beter dan ondernemers. Jouw tijd is letterlijk jouw geld en om dit te managen heb je de juiste tools nodig. Of je nu aan een project werkt waar je per uur betaald krijgt of voor een vast tarief, je moet ervoor zorgen dat je voor maximale winstgevendheid zorgt. Daarom is een goed online urenregistratiesysteem een must. Gelukkig zijn er softwareontwikkelaars die de noodzaak begrijpen van nauwkeurige en betrouwbare urenregistratie…
Lees meer

Buiten de lijntjes kleuren

September 2015, daar zit je dan tegenover je werkgever. Voor mij het zoveelste gesprek met een werkgever over het verlengen van mijn contract. Al een aantal jaren hop ik van baan naar baan. Soms met de mededeling: ‘Volg je hart’, wat voor mij indirect altijd voelde als ‘Jij past hier niet’. Of de mededeling: ‘Je kan veel meer, maar het komt er hier niet uit’. Nog een boodschap waar ik maar weinig mee kon. De…
Lees meer

Te druk? Creëer je eigen mini-oases van rust!

Mijn auto als oase van rust en ontspanning… ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Ik heb altijd een bloedhekel aan autorijden gehad, en al helemaal aan reistijd voor mijn werk. ‘Verspilde tijd’ vond ik het: ik wilde ergens zijn en dan was de weg ernaartoe en ervandaan een noodzakelijk kwaad waar ik mee te dealen had. Voor reistijd had ik het simpelweg te druk. Reistijd kreeg ineens een positieve lading…
Lees meer

Krijg de klanten die je verdient!

Mijn stelling is: je krijgt altijd de klant die je verdient. Leuke, trouwe, vervelende of geen klanten... En hoe houd je daar nu een beetje sturing op? Het is dé vraag die elke zelfstandige zich regelmatig stelt, misschien wel dagelijks. Als je ze hebt, hoop je dat je ze straks ook nog hebt. Als je ze niet hebt, dan vraag je je af: hoe krijg ik ze? En als je van die energieslurpers hebt, vraag…
Lees meer

Waarom een lege agenda stress oplevert…

lege-agenda-stress “Ik ben knetterdruk, weet van gekkigheid niet meer wat ik als eerste moet oppakken. En dan word ik ook nog eens continu gestoord in mijn werk!” De telefoon blijft maar gaan, de collega’s blijven maar binnenstromen. En alles lijkt belangrijk. Too much to handle Herkenbaar? Wellicht wel. Wanneer het een tijdelijke periode van drukte betreft, kunnen we deze vaak prima handelen. Maar wanneer er geen perspectief is en er sprake is van ‘te vaak, te…
Lees meer

7 gouden adviezen voor effectieve acquisitiegesprekken

Ezelsbruggetjes om betere resultaten te halen uit je acquisitiegesprekken 1. Een klant heeft nooit ongelijk Hij ziet het anders. Variant op S. Covey. Begrijp eerst zo volledig mogelijk de klant om zelf begrepen te worden wat de meerwaarde is van je zakelijke diensten. 2. Gebruik KISS (keep it simple stupid) vaak Voorkom vakjargon. Zeg waar het op staat. Mooi voorbeeld van Jos Burgers die pleit voor duidelijke taal. Waarom een vervoersbewijs vragen als het bij een…
Lees meer