Lid zijn van veel social mediagroepen is leuk, maar je verliest snel overzicht
Leuk, ik word lid van die FB-groep. Daar kan ik kennis delen. Hé, nog een leuke groep. Daarin mag ik mijn blogs plaatsen. Op een gegeven moment besefte ik mij dat ik niet meer wist van welke social media groepen ik allemaal lid was. En daar kwam bij dat voor elke groep andere regels gelden.
Niet/wel toegestaan
Soms wilde ik mijn bedrijf promoten in een groep. Na het lezen van de groepsregels mocht dat niet. Geen probleem. Maar omdat ik van veel groepen lid ben, kostte het mij tijd om elke keer de groepsregels door te nemen.
Dit is de reden waarom ik een overzicht heb gemaakt van al mijn groepen. Met als resultaat een overzicht waarin onder andere de gegevens in kolommen staan vermeld: de naam van de groep – promotie toegestaan – alleen kennis delen – puur voor blogs – promoten events.
Excel
Het overzicht heb ik in Excel gemaakt. Dit vind ik handig omdat ik dan met filters kan werken. Zo kan ik in één oogopslag zien in welke groepen ik bijvoorbeeld reclame mag maken voor mijn bedrijf.
Zoveel?
Het waardevolle van zo’n overzicht is het besef van hoeveel groepen je eigenlijk lid bent. Van sommige groepen heb ik ook afscheid genomen. Niet om de groepen maar omdat ik zag dat ik daarin al een jaar niet meer actief was.
Planning
Vanuit dit overzicht kun je ook een planning maken. Wanneer plaats je wat? Wanneer lees je de blogs van de leden in de groep. Enzovoort.
Structuur en rust
Dit overzicht geeft mij structuur in mijn planning. Ook is dit overzicht van toegevoegde waarde voor mijn marketingplan.
Andere tools?
Ken jij andere tools om zo’n overzicht te maken? Deel dit gerust op het platform van ikonderneemhet. Ik ben erg benieuwd.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.