Zie je het niet meer zitten of zie je kansen?

kansen We leven in een unieke tijd Een heel pijnlijke periode voor degenen die getroffen worden door COVID-19. Niet alleen voor iedereen die lijfelijk te maken heeft met ziekte of zelfs overlijden. Kansen zien is dan moeilijk. Op bijna alle terreinen vinden er nu grote verschuivingen plaats. Alles wat “vroeger” vanzelfsprekend was, moet nu heroverwogen worden. Wat betekent dat voor jou, als trainer, consultant of coach? En zijn er ook lichtpuntjes? Deze periode is een RESET…
Lees meer

Waarom Instagram Stories interessant is voor jouw bedrijf

Instagram-stories-voor-bedrijven Waar Facebook zich vooral richt op het delen van content met familie en vrienden, is Instagram het nieuwe ‘thuis’ voor merken. Als je doelgroep ook op Instagram zit, is dit kanaal dan ook zeker interessant voor jouw bedrijf.   Alleen al in Nederland zijn er namelijk 5,6 miljoen gebruikers. Het leeuwendeel daarvan bezoekt minstens één keer per dag een bedrijfspagina op Instagram. Dat aantal wordt alleen maar groter wanneer het om Instagram Stories gaat.  Loyaliteit voor jouw…
Lees meer

Makkelijker content te creëren voor je socials en website? Ik geef je 3 tips!

content-creeren Content creëren voor op je social media kanalen en je website: het is bijna een vak apart. Het kost vaak veel tijd: je moet bedenken wat je wilt delen, een foto maken of zoeken, een tekst schrijven, hashtags bedenken… Voor je het weet ben je een halve dag verder en is er nog niks gepost. Je kunt het natuurlijk uitbesteden, maar met de drie tips hieronder maak je het creëren van content zó makkelijk dat…
Lees meer

Offline en online: het ideale marketinghuwelijk

online-marketing Sommige ondernemers zijn huiverig voor online marketing: kan je online wel authentiek blijven of moet je mee in de hippe mal van de milennials die Instagram als verlengstuk van hun identiteit beschouwen? Kan je als zzp’er ook succesvol online zijn zonder continu je eigen hoofd ten toon te stellen? Is alleen LinkedIn genoeg? De scepsis rond online zichtbaarheid is veelomvattend. De laatste weken neemt online marketing een vlucht: juist voor de zelfstandigen die vooral offline…
Lees meer

Coronacrisis…brengt het paniek of rust?

coronacrisis-paniek-of-rust Keuzestress in corona tijd Van een agenda vol met opdrachten en afspraken ineens naar niets, helemaal niets… De coronacrisis slaat ook hard toe bij coaches, therapeuten, adviseurs en trainers. Ineens staat alles stil...  De eerste week houdt iedereen zijn adem in want wat gaat er gebeuren? Van de eerste schrik bekomen zie je dat veel mensen om je heen alles ineens online gaan doen. De (gratis) webinars vliegen je om de oren. Discussies over veiligheid…
Lees meer

Vooruitgaan door loslaten

vooruitgaan-door-loslaten Stoppen is net als ondernemen een kwaliteit Stoppen met je bedrijf betekent loslaten. Daar gaat een rouwproces aan vooraf. In de vorige blog schreef ik heel voortvarend dat ik ga bloggen over het solliciteren, want misschien dat jouw bedrijf door de Corona toestand minder opdrachten heeft. De wereld is veranderd en daardoor hebben we behoefte aan andere dingen. Als je het zo opschrijft lijkt het heel simpel. De situatie is anders. Jouw aanbod sluit niet meer…
Lees meer

Spelregels bij het opzetten van Webshops

webshops Webshops In de 1,5 meterafstand-maatschappij waarin we momenteel leven komen ze als paddenstoelen uit de grond: webshops. Het lijkt dé oplossing voor de beperkingen die de overheidsmaatregelen met zich meebrengen. Tegelijkertijd moet niet de lichtvaardig worden gedacht over het opzetten van een webshop. Hier zitten namelijk juridische haken en ogen aan. Niet voldoen aan de wetgeving levert niet alleen claims van klanten op, maar kan leiden tot serieuze boetes van de ACM. Uiteraard ben ik…
Lees meer

Wat als je moet stoppen met je bedrijf?

stoppen-met-bedrijf Stoppen met ondernemen, het kan de beste overkomen In een van eerste weken van de Corona Crisis zag ik een post voorbij komen, die bij mij ineens deed beseffen dat dit wel eens vergaande gevolgen zou hebben voor heel veel bedrijven. Het kan zelfs betekenen dat stoppen met ondernemen een reële optie is. Het was een op het oog goedlopend bedrijf, dat al jubelend de ene na de andere nieuwe collega aan had genomen het…
Lees meer

Is contentmarketing alleen voor grote bedrijven met veel budget?

contentmarketing Nee. Gelukkig is contentmarketing voor iedereen en ben je - ook als je een wat kleinere organisatie bent, net bent begonnen of als je niet veel kunt investeren - enorm flexibel. Dat heeft allemaal te maken met de komst van de verschillende soorten media en content die je daarop kunt verspreiden. Laten we even een kijkje nemen in de wereld van media, middelen en content en welke kansen jij als ZZP’er of kleine ondernemer hebt.…
Lees meer

Nieuwsblog ZZP: Als je inkomen wegvalt, wat dan?

Hoe blijf je positief als je inkomen wegvalt? Terwijl Bolsonaro, de Braziliaanse president, nog in de ontkenningsfase verkeert ten aanzien van de Corona maatregelen in zijn land, gaat Nederland steeds meer op slot. Voor ons als zzp’er betekent dat een forse financiële tegenslag door het acuut wegvallen van inkomen. Niemand ontspringt de dans, zeker niet op langere termijn. Maar onze insteek is om hier sterker uit te komen. We geven ons niet over aan dit…
Lees meer