Bedrijfspagina’s

Zowel op LinkedIn als op Facebook heb je de mogelijkheid om een bedrijfspagina aan te maken. In deze blog ga ik in op de mogelijkheden en de voordelen van het hebben van een bedrijfspagina. Voor jou als ondernemer kan zo’n pagina je zichtbaarheid vergroten, kun je producten en diensten extra aandacht geven en ga zo maar door. LinkedIn Je hebt een persoonlijk profiel nodig op LinkedIn om een bedrijfspagina te kunnen aanmaken. Via LinkedIn krijg…
Lees meer

Voordelen van e-learning voor ondernemingen

voordelen-elearning Bedrijven en ondernemers hebben de voordelen van e-learning ontdekt. Het ontvangen en geven van onderwijs gebeurt steeds meer online. Niet alleen voor studenten maar ook voor medewerkers binnen een bedrijf. Tijd en kosten worden bespaard omdat je de lessen vanuit huis of vanaf de werkplek kunt volgen. En op een tijd die voor de cursist het beste uitkomt. Cursusruimtes hoeven niet meer gehuurd te worden en zijn er geen reis- en verblijfkosten meer nodig. Kortom,…
Lees meer

De top 3 webdesign trends van 2020

webdesign-trends   Een goed webdesign kan je website maken of breken. En omdat een website inmiddels vaak één van de belangrijkste uithangborden van een bedrijf is, maakt- of breekt het misschien zelfs wel je hele bedrijfsmerk. De keuzes die je maakt qua design van de website, moeten immers correleren aan de merkwaarden. Kies je voor serieus, rustig en minimalistisch of past een felle, bombastische website met veel animatie juist beter bij jouw merk? Welk design je…
Lees meer

Data opslaan in de cloud, hoe zit dat met AVG?

cloud-opslag-avg-proof   Cloud opslag is voor steeds meer bedrijven een fijnere oplossing dan de opslag van data op ‘on premise’ servers (server op locatie). Het is immers schaalbaar, je betaalt alleen voor wat je gebruikt en je hebt het onderhoud en beveiliging helemaal uitbesteed. Maar kan je hier wel van op aan? Ook als je data in de cloud opslaat, sla je de data ergens in de wereld op een server. Is jouw data daar veilig…
Lees meer

De top 3 online marketing trends voor ondernemers

online-marketing-trends   Online Marketing is altijd in beweging en de trends volgen elkaar snel op.  Tien jaar geleden was het nog vrij overzichtelijk en moest je vooral zorgen dat bezoekers je website konden vinden en met een beetje geluk wat kochten. En in de avonduurtjes was er wat ruimte voor online service. Nu moet je als website-runnende ondernemer kaas gegeten hebben van analytics, chatbots, user experience design en is de online serviceverlening aan klanten gemeengoed geworden. Niet…
Lees meer

Een online training ontwikkelen? Zo doe je dat!

online-training Veel coaches, trainers en adviseurs zijn hard bezig met de omslag naar digitaal werken. De Corona-crisis heeft bewezen waarom het vooral voor deze groepen van essentieel belang is om je diensten ook online aan te bieden. Sommigen zijn al aan de slag gegaan met webinars, anderen pakken het nog professioneler aan en ontwikkelen hun eigen online training(en).Zie jij het als coach, trainer of adviseur ook om je heen gebeuren en wil je ook meedoen? Wij leggen je in dit artikel…
Lees meer

De kracht van herhalen bij netwerken

herhalen-netwerken Herhalen. Een term die onder andere veel wordt gebruikt in de marketing. Deze term geldt ook voor netwerken. Hoe vaak ga jij naar bijeenkomsten van dezelfde netwerken? In het begin van mijn ondernemerschap heb ik voornamelijk geproefd. Ik ging naar bijeenkomsten van diverse netwerken. Van Bites & Business tot aan Open Coffee Haren. Niet één keer maar meerdere keren. Uiteindelijk weet je ook welk netwerk het beste bij je past en waar je je goed…
Lees meer

Contentdistributie: een praktische handleiding

contentdistributie-handleiding Elk vak kent haar eigen jargon en marketing is daarop geen uitzondering. Contentdistributie is zo’n vakterm die voor de meeste ondernemers wat uitleg behoeft. Dat gaan we niet moeilijker maken dan noodzakelijk: hier een praktische handleiding. Wat is contentdistributie? Met contentmarketing werk je aan je naamsbekendheid en de band met je bestaande publiek. Door waardevolle content te leveren, op de juiste plek & het juiste moment, bind en boei je huidige en toekomstige klanten. Binnen…
Lees meer

Casus Coolblue: zonder glimlach!

Er was eens een bedrijf met als marketing slogan: ‘service met een glimlach’. Ik denk dat we allemaal weten dat het hierbij over Coolblue gaat. Jarenlang had ik het rotsvaste vertrouwen dat dit imago ook echt geworteld was binnen het bedrijf. Ik had grote bewondering voor de bedenker en dat het klantgericht zijn zo geweldig doorgevoerd werd in het hele bedrijf. Ik gebruikte Coolblue zelfs als voorbeeld in mijn trainingen identiteitsmarketing voor ondernemers! Totdat die…
Lees meer

4 Risico’s bij boekhouden door ZZP’ers

risico's-boekhouden Kleine bedrijfjes en zzp'ers kiezen er vaak voor zelf te gaan boekhouden en hun aangifte zonder professionele boekhouder te doen. en dat kan risico's met zich meebrengen. Op zich hoeft doe-het-zelven geen probleem te zijn. Als je van een eenvoudig maar kwalitatief goed boekhoudprogramma gebruik maakt en een basiskennis hebt van boekhoudregels dan hoef je geen dure accountant in te huren en kan je dat als bedrijfseigenaar best zelf doen. Maar toch zien we vaak dezelfde…
Lees meer