Een online training ontwikkelen? Zo doe je dat!

online-training Veel coaches, trainers en adviseurs zijn hard bezig met de omslag naar digitaal werken. De Corona-crisis heeft bewezen waarom het vooral voor deze groepen van essentieel belang is om je diensten ook online aan te bieden. Sommigen zijn al aan de slag gegaan met webinars, anderen pakken het nog professioneler aan en ontwikkelen hun eigen online training(en).Zie jij het als coach, trainer of adviseur ook om je heen gebeuren en wil je ook meedoen? Wij leggen je in dit artikel…
Lees meer

De kracht van herhalen bij netwerken

herhalen-netwerken Herhalen. Een term die onder andere veel wordt gebruikt in de marketing. Deze term geldt ook voor netwerken. Hoe vaak ga jij naar bijeenkomsten van dezelfde netwerken? In het begin van mijn ondernemerschap heb ik voornamelijk geproefd. Ik ging naar bijeenkomsten van diverse netwerken. Van Bites & Business tot aan Open Coffee Haren. Niet één keer maar meerdere keren. Uiteindelijk weet je ook welk netwerk het beste bij je past en waar je je goed…
Lees meer

Contentdistributie: een praktische handleiding

contentdistributie-handleiding Elk vak kent haar eigen jargon en marketing is daarop geen uitzondering. Contentdistributie is zo’n vakterm die voor de meeste ondernemers wat uitleg behoeft. Dat gaan we niet moeilijker maken dan noodzakelijk: hier een praktische handleiding. Wat is contentdistributie? Met contentmarketing werk je aan je naamsbekendheid en de band met je bestaande publiek. Door waardevolle content te leveren, op de juiste plek & het juiste moment, bind en boei je huidige en toekomstige klanten. Binnen…
Lees meer

Casus Coolblue: zonder glimlach!

Er was eens een bedrijf met als marketing slogan: ‘service met een glimlach’. Ik denk dat we allemaal weten dat het hierbij over Coolblue gaat. Jarenlang had ik het rotsvaste vertrouwen dat dit imago ook echt geworteld was binnen het bedrijf. Ik had grote bewondering voor de bedenker en dat het klantgericht zijn zo geweldig doorgevoerd werd in het hele bedrijf. Ik gebruikte Coolblue zelfs als voorbeeld in mijn trainingen identiteitsmarketing voor ondernemers! Totdat die…
Lees meer

4 Risico’s bij boekhouden door ZZP’ers

risico's-boekhouden Kleine bedrijfjes en zzp'ers kiezen er vaak voor zelf te gaan boekhouden en hun aangifte zonder professionele boekhouder te doen. en dat kan risico's met zich meebrengen. Op zich hoeft doe-het-zelven geen probleem te zijn. Als je van een eenvoudig maar kwalitatief goed boekhoudprogramma gebruik maakt en een basiskennis hebt van boekhoudregels dan hoef je geen dure accountant in te huren en kan je dat als bedrijfseigenaar best zelf doen. Maar toch zien we vaak dezelfde…
Lees meer

VoIP communicatie in tijden van thuiswerken

voip-communicatie Wat is VoIP? VoIP staat voor Voice Over Internet protocol. Dit is een technologie waarbij gebruikt gemaakt wordt van een internetconnectie om met elkaar te communiceren, in de plaats van de gewoonlijke analoge telefoonlijn. VoIP communicatie stelt een gebruiker in staat om een virtueel nummer op te bellen. De stem van deze gebruiker wordt dan omgezet naar een digitaal signaal, dat nadien opnieuw omgezet kan worden naar een analoog signaal. Kort samengevat, zorgt VoIP communicatie…
Lees meer

Overnametips voor het verkopen van je bedrijf

verkopen-bedrijf Je moet er niet aan denken, maar er zal een dag komen dat je het ondernemerschap aan de wilgen wil gaan hangen en je bedrijf wilt verkopen. Dit kan zijn door omstandigheden die buiten je invloedssfeer ligt (zoals een pandemie), je bent toe aan een nieuwe uitdaging of je vindt het wel ‘welletjes geweest’ en je wilt met pensioen gaan. Een bedrijf verkopen doe je echter niet zo 1-2-3. Het is wel andere koek dan…
Lees meer

Lokaal ondernemen = lokaal kopen

lokaal-ondernemen Heb je ze ook gezien de afgelopen tijd? Die prachtige berichten van mensen die de lokale ondernemers hebben gesteund, en dat nog steeds doen? Naar de bakker gaan om de hoek, kantoorartikelen bestellen bij de leverancier in je woonplaats, enzovoort. Voor mij is dit altijd al een logische keuze geweest. Ik merk dat lokaal ondernemen en dus lokaal kopen nu actueler is dan ooit. Uiteraard wil ik hiermee niet zeggen dat je niet meer kunt…
Lees meer

Zichtbaarheid: hoeveel laat jij zien?

online-zichtbaarheid Dat online zichtbaarheid als ZZP’er een must is geworden anno 2020 heeft zich ten tijde van de coronacrisis ruimschoots bewezen. Veel zelfstandigen maakten de laatste maanden koortsachtig en snel de stap naar online om zo hun offline klanten te kunnen behouden. Het voortvarende begin ten spijt voorkomt niet dat deze groep rondloopt met de aloude vraag: wat kan ik nu online delen, behalve mijn product of dienst? Deel je verhaal Mensen doen zaken met mensen.…
Lees meer

Hét verhaal achter jouw bedrijf

verhaal-achter-bedrijf Wat is jouw verhaal? Tingelende pianomuziek op de achtergrond die langzaam aanzwelt. Een dramatische blik in de camera, misschien wat beelden van vroeger die voorbij flitsen. ‘Het verhaal’: geperfectioneerd en zwaar gedramatiseerd door en voor talentenjachten, die voornamelijk nog gewonnen worden door dramatische levensverhalen met een hoogdravende boodschap in plaats van een ploeterende acrobaat in de lucht. Ook het verhaal achter jouw bedrijf doet ertoe. Als ZZP’er bén jij jouw bedrijf. Jouw verhaal is dus…
Lees meer